Det bästa från FGGGMF(2), fy fan för mobbare!!! / OBS!!! repris

(Från den 10 januari 2009, dock lite omarbetad).

I veckan som var, blev jag kontaktad (tack stayfriends) av en gammal klasskompis.

En söt trevlig och framför allt  jättesnäll tjej(ja, jag var småkär i henne men hon var kär i min bästa kompis),  som försvann från klassen för 30 år sedan. P.g.a. en intensiv mobbning från andra tjejer samt dåliga hemförhållanden m.m. så hamnade hon i en fosterfamilj långt bort.

Så här i efterhand så känner jag att jag borde ha ställt upp på ett helt annat sätt (jag fattade nog inte så mycket) och varit mognare, då hade det inte funnits några mobbare kvar (då 188cm 110kg) .

Inte för att våld löser någonting, men ibland kan hot om våld göra det. Nåja, det är ju lätt att bli efterklok.

Skönt att höra att hon efter ett tufft liv har funnit lycka och harmoni. Samt att hon har förlåtit dem.

Själv har jag som konstant överviktig sedan 5 års ålder(var nästan undernärd innan dess), aldrig upplevt mobbing p.g.a. min vikt.

En stor del av det får jag nog tacka alla mina manliga klasskompisar.

Tack alla älskade manliga klasskompisar.

Från årskurs 2 till 9, så hängde vi ihop som en klump(fotboll pingis ja allt gjorde vi tillsammans) , vi kom alla från arbetarfamiljer(inte för att jag vet om det betyder något), jag tror i och för sig mer på blandade klasser.

Vi killar fick till och med in nya skadade grabbar i vår klass som vi fostrade och gav trygghet så att de kunde gå vidare i sina liv.

Det är säker betydligt lättare för en fet man att hävda sig(lite skrämmande kan jag nog vara fortfarande), än för en överviktig tjej.

Detta har fostrat mig till en snäll människa(hoppas jag), men ibland undrar jag hur jag skulle ha blivit om jag varit normalviktig.

Tror ibland att jag skulle ha varit värsta tjejtjusaren och player, samtidigt som jag skulle vart jävligt dryg(en del påstår att jag är det ändå).

Tror även att jag skulle ha varit värsta mobbaren inte för att jag hade mått dåligt utan för att jag även kan förstå vilken maktkick man kan få om man förstör en annan människas liv.

Vi människor kan vara väldigt grymma.

Nästan så att jag blir religiös och tror att det finns en mening med allt(nästan)..

 

9 responses to “Det bästa från FGGGMF(2), fy fan för mobbare!!! / OBS!!! repris

  1. Visst är det märkligt att det ”måste” mobbas när någon inte är ”som alla andra”.. Som tjockis har jag blivit upplyst om just min vikt.. som om jag inte skulle veta det själv. Gardell har en underbar låt, refrängen skulle skulle alla ha som ett mantrahttp://www.youtube.co…Må gott//U

  2. Ja, barn kan vara grymt elaka. Jag var själv mobbad som barn och fick byta skola på grund av detta.

    • Jag har aldrig tillåtit någon att mobba mig.Jag brukar gå på attack(inte fysiskt) först.När jag badar ute, så har jag två olika badbyxor, en knall grön och en signal röd.Med dem så signalerar(skriker) jag att visst titta ni, jag skäms inte.

  3. Så sant, så sant. Visst har de hårda orden satt sina spår. Både på gott och ont. De har haft inverkan på den jag blivit, den jag är idag. En kvinna i mina bästa år, med skinn på näsan, rapp käft och glimten i ögat. *S* (Det kanske går att använda som inledning i en kontaktannons *S*)Ha en underbar torsdag!//U

  4. Jag var aldeles för vek som barn, inte lätt i 7-9års åldern förstå varför man blir retad för att man inte har samma kläder/skor som dom andra eller en frisyr som inte är ”inne”. Jag höll mig undan och i hemlighet önskade att jag kunde vara mer lik alla andra, en i mängden.Nu e jag stark och självständig och glad över att vara unik.

    • Nästan alla människor vill vara unika, samtidigt som vi vill vara som alla andra.Fast om alla är unika då är vi väl som alla andra.Nu börjar det snurra i huvudet.

  5. Nu…., gjorde det inte det (snurrade) redan innan du började ;-P

Kommentera

