Det bästa från FGGGMF(3),Chefer!!! Jag har haft alla typer från idioter och inkompetenta till alldel

(OBS!!! repris, skrivet av FGGGMF 16 januari 2009)

Igår blev jag uppringd av min gamla chef rörande vissa tekniska detaljer.

Detta fick mig att minnas när vi senast träffades i våras på en liten bransch samling.

Han frågade mig då hur det var att ha ett eget företag, jag svarade då att det är helt underbart förutom att jag har en idiot till chef.

Detta tyckte min förra chef var roligt att han höll på att ramla av stolen, ända tills jag sa att det inte gjorde så mycket eftersom jag var van.

Ridå!!!

Vilket utsökt för mig vidare till en annan helt underbar chef (med samma sjuka humor som mig), några år tidigare på samma bransch samling.

Han tyckte att jag såg lite hängig ut (många öl) och var lite orolig för min hälsa.

Så han frågade då hur jag mådde.

Jag berättade då att  i samband med att jag duschade en vecka tidigare , så hade jag upptäckt att jag hade ett litet  litet hål i ryggen.

Han ojade sig och blev ännu mer orolig över min hälsa.

Efter ha pratat om min hälsa några minuter, så berättade jag att jag tyckte att hålet satt så långt ner att jag nog tänkte skita i det.

Ridå2!!!

Efter det ville han inte prata mer med mig den kvällen, men det var det värt.

Detta är också samma chef som kläckte ur sig följande till en nyanställd kollega,

”Skit på dig så får du randiga ben”.

Lite annorlunda , men definitivt en isbrytare.

 

Kommentera

