Läs det som du vill, men ge mig inte skit för att du misstolkar texten.

Nu har jag sovit på saken.

När jag skriver mina inlägg så brukar det vara på ren inspiration.
Det brukar bli en hel del felstavningar, som jag försöker radera innan jag publicerar.

Däremot så sitter jag inte och väger varje varje ord på en guldvåg och korrigerar.

Så oftast kan man säkert läsa mitt inlägg på ett helt annat sätt än det var avsett.

Eller som Åsa har skrivit på sin blogg

”Ord kan endast beskrivas genom läsarens ögon, ty det är endast läsaren som vet vad ordet innebär…”.

Men notera att de inte är skrivet av läsaren och därmed inte måste betyda vad läsaren tror att det gör.

Nu är jag man(förlåt så mycket) och skriver ytterst sällan något mellan raderna.
Jag har även svårt för att själv använda diverse smileys och förkortningar, vilket säkert leder till viss förvirring.

Detta handlar om mitt föregående inlägg, där en läsare blev väldigt upprörd(eller enbart jävlas) och gick till personangrepp.
Jag kan garantera att jag blev betydligt mer upprörd eller rent ut sagt heligt förbannad på kommentaren.

Vad kan man svara på en kommentar som ”Du låter som en pedofil!.”

Att säga, Nej jag är ingen pedofil är väl precis vad alla skulle säga, pedofiler som icke pedofiler.

Fan också, det retar mig fortfarande.

Att be om ursäkt, tycks dock inte vara denne läsares specialitet, även om jag väntar!!!

 

29 responses to “Läs det som du vill, men ge mig inte skit för att du misstolkar texten.

  1. Jag skulle också ha blivit upprörd, ja, förbannad. Ditt inlägg läste jag med ett leende på läpparna, det utstrålade möjligheter och önskan samt löften om kärlek. Vilken idiotkommentar hon skrev, hon måste ha otur när hon tänker!

    • Visst kan man läsa det galet, men då måste man verkligen anstränga sig.”Otur när hon tänker”, den var bra.Du vet väl att 90% av all tur består av skicklighet.

  2. Man känner andra genom sig själv, eller vad heter det?Förstår att du blev heligt förbannad, det hade jag oxå blivit.Man måste få vara man och tycka om barn utan att bli beskylld för att vara pedofil.Kram

  3. Han spårade ur helt, tycker jag. Klart du kan säga ”kär i” om barnen! Jag sa det förra veckan om en så fin häst. Och jag lovar och svär…jag har inte sex med hästar. Det är en galen värld vi lever i.Tänk inte på det mer. Han var säkert full (är jag övertygad om) och less av nån anledning och så gick det ut över dig. Han var nog avundsjuk på din förälskelse och lycka.Lycka till!

    • Jag trodde också först att det var en man som kommenterade.Sedan insåg jag att det var en kvinna, som har haft dåliga erfarenheter.Då fick jag en lite större förståelse för kommentaren, delvis för att hon är kvinna vilket egentligen inte borde ha någon betydelse men som ändå har det för mig.Jag tröttnade däremot på de personliga påhoppen.

  4. Trodde personen var en man, men det sägs visst ingenstans. Vilket som så hade personen hakat upp sig och var allmänt orättvis och otrevlig i de där kommentarerna. Det var ihärdigheten i anklagerserna utan grund som gör att jag tror på fyllbloggande. Troligen färgar skammens rodnad personens kinder idag. Vi får se vad som händer.Som fembarnsmamma själv, måste jag säga att champagne är aldrig fel till en fembarnsmamma!kramKram

    • Har själv funderat på det.Tror att fyllbloggande är väldigt vanligt, speciellt på sena kvällar och helger.Jag har själv gjort mig skyldig till det flera gånger.

  5. Har man inte annat att göra än att jaga spöken mitt på dagen och i andras garderober är man ledsamt sorglig. Ett präktigt besöksförbud borde damen ha. Dejta på med damen med bonusarna, Skit i den andra olycksmaran.Good Luck

    • Visst är det så, men samtidigt så gillar jag människor som brinner för små barn rättigheter.Även om temperaturen i detta fall var alldeles för hög.

  6. Det är skillnads på att brinna och att förbränna. Önskar dig en rosaskimrande helg med din dam och hennes bonusknyttar.

  7. Skönt att det var fler än jag som tröttnade =/ Ville bara säga: bra sagt och gjort =)Sköt om dig!

  8. Jag för just nu krig med den damen på hennes blogg om ditt inlägg. Jag är så förbannat trött på dessa militanta feminister som för krig mot oss män och använder pedofili som slagträ. Något dom glömmer är att 30% av pedofilerna är kvinnor. Men det är väl vårat fel det med…:(Lycka till med din dam i alla fall. Men personligen skulle jag skynda långsamt. Precis som du skrev, så vet man aldrig om det finne en gömd agenda i botten.

    • Jag kan förstå hennes första kommentar, om hon har dåliga erfarenheter från barndomen.Lite synd att det bara är hennes tolkning av ordet kär som gäller.Sedan att att blir galet när hon försöker försvara sig,tror jag beror att hon känner sig trängd och inte kan försvara sig sakligt utan måste gå till personangrepp, tyvärr så har jag tagit åt mig ganska mycket och svarat med samma dumma metoder.Ingen fara att jag skulle gå för fort fram, är fortfarande som en liten skolpojke.Känns som om jag vill be någon att fråga om jag har chans på henne.Lyckades iallafall stamma fram att jag gillade henne och att hon säkert redan hade förstått det, det hade hon.Jag brukar vara en god människokännare och jag tror inte att hon har någon dold agenda, visserligen är jag lite bländad av det rosa skimmret.Har sett lite av av kriget, skall kolla lite närmare.

  9. Dina ord – din tolkning.Det är bara du som vet vad du menar med dina ord, sen gör läsarna sina tolkningar utifrån vad orden betyder för de.Och det är där missförstånden uppstår.Men det är den som skrivit orden som har bestämmanderätt på vad han/hon menade…Och det finns flera barn jag är kär i.Det är synd när man är så begränsad i sitt språk att man tror att ett ord bara betyder en sak.Att vara kär betyder inte enbart kärlek mellan två vuxna och sexualitet, kärlek känner jag för många.KÄR kommer ifrån kärlek, jag känner kärlek, jag är kärlek, jag är kär….

  10. Ja och man ska inte behöva censurera sig bara för att folk väljer att missförstå, trots att du förklarar dig själv.Det är så jäkla arrogant att säga att jag VET vad du menar, trots att du som skrivit orden berättar för mig vad de betyder.Att vara kär innebär så mycket mera än att man vill ha ett förhållande och ha sex med någon.Titta på ett barn som leker med sin absoluta favoritleksak, det man ser i barnens ögon är ren kärlek.Barnet är kär i sin leksak.Det är helt ok att man är begränsad i sitt språk, men det betyder inte att alla är lika begränsade.En del av oss är kapabla att använda ett ord och ge det flera olika betydelser helt beroende på i vilket sammanhang man använder ordet.Så be inte om ursäkt för att någon väljer att misstolka dig.Nu i efterhand känns det lite mer som avundsjuka för dina känslor och din nya kärlek och det tog sig uttryck i en riktigt korkad kommentar som sen inte gick att ta sig ur.

  11. De som kallar folk för pedofiler för att de råkar vara snälla mot och tycka om barn är de som är störda. Det är inte normalt och det måste finnas någon ilska bakom. De som skriver att du är pedofil är antingen själva det eller så har de träffat på en i sin barndom och fattar inte att man kan vara ”kär” i barn utan att det har något med sex att göra. Det är NORMALT att vara snäll mot barn och älska och krama dom! Angående hon du är kär i – KYSS HENNE!

    • Tack för din kommentar Anna.Känner mig som en upphakad vinylskiva.”Jag skall kyssa henne”, ”Jag skall kyssa henne”, ”Jag skall kyssa henne”, ”Törs inte”.

  12. Tack för ditt svar på min komment på ”det där andra inlägget du vet”:)

    • Varsågod.Jag är väldigt tacksam över alla vettiga bloggare, kvinnor & män , som har givit mig sitt stöd.Egentligen så rekommenderar jag att alla gör precis som jag valde att göra.

  13. Ja kära nån läste det där, fick ett alldeles eget inlägg hos bloggerskan ifråga för någon dag sedan (angående ett av mina inlägg.) och uppriktigt människan verkar inte må bra!

    • Det roligaste är att denna person säger att alla andra projicerar sina problem på henne.Snacka om ärke projicerare.

  14. Läste ditt inlägg och pedofil?!*skakar på huvudet*

  15. Det uppstår då och då sånt här. Nån får ett sådant hävdelsebehov att all hyfs försvinner. Läste hennes svar på kommentarer och hoppas att hon inte bemöter människor i sin omgivning på samma oförskämda vis…

    • Det här är mer ett bloggfenomen.Vi är alla mer eller mindra anonyma och sitter i våra skrymslen och vräker ur oss allsköns galenskap.Tänk om vi körde bil på samma sätt!!!,vänta det gör vi ju nästan, alla sitter säkra i sin lilla trygga bil(däremot så syns regnummret).Kanske dags att ta bort anonymiteten och se till att personnummret syns när man bloggar, så att man tänker efter före.Men det vill jag ju inte heller.

Kommentera

