Jag har tagit studenten!!! /FGGGMF

För ca 25 år sedan.

Sorry, jag har faktiskt inte haft tid att uppdatera bloggen, förvånansvärt nog så har jag fått ett liv.
Tack N!!!

Under helegen så har jag jobbat natt både lördag och söndag.
Har fortfarande lite svårt med tidsomställningen.
Men måste man flytta en internetbank, så måste man(tungt är det).

I fredags tog jag lite ledigt med tanke på det kommande helgjobbet.
Det äldsta av barnen tog studenten, vi kan kalla henne för nr 1.
Jag tog med videokameran och förevigade det viktiga ögonblicket.

Jag skyller lite på att jag kommer från arbetarklassen, när jag tog studenten så fanns det ingen familjemedlem närvarande med plakat(ville ha det så).
Nu var vi närmare 10st som hälsade nr 1 välkommen.

Efteråt hemma hos N så var det mottagning och present utdelning.
Nu lyser åter min kulturkänsla med sin frånvaro, studentpresent, jag har inte ens tänkt tanken(huvudet under armen igen).
Det uppstår lite förvirring angående vem som gett vad och vilken present som avses.
Efteråt så kommer nr 1 fram, ger mig en kram och tackar för presenten, attans vad jag skäms!!!
Noterade att nu har jag fått en kram från samtliga familjemedlemmar, förutom nr 2(16 årig grabb, kan inte klandra honom, får jag en så har jag nog gått för långt).

Lyckligtvis så gjorde jag en DVD på knappt 4 minuter, samt bifogade en dubbelnougat(tack för tipset N) och gav till nr 1.
Hoppas att det kompenserade min miss en aning.

 

6 responses to “Jag har tagit studenten!!! /FGGGMF

  1. Det är ju en klockren present, då kan hon ta studenten hur ofta och hur mycket hon vill 🙂

  2. Det borde jag ha skrivit på DVD:n.

  3. Det är väl inte försent än?

  4. Jo, tyvärr.Den är redan överlämnad.Ibland så strular mina manliga tankar till det.Det första jag såg var”Jag har tagit studenten” och sedan din kommentar”Det är väl inte försent än?.”Direkt så översatte jag det till ”Jag har tagit studentskan” och sedan din kommentar”Det är väl inte försent än?.”Fyyy på mig, men så tänker jag ibland.(försöker stänga av den interna porrfilmen, men hittar ingen off knapp).

  5. *S* ja se karlar.. Men du kanske kan plita ner det på skivan, fast den är överlämnad..

  6. Tror det räcker med att jag säger det till henne.

Kommentera

