Bluffaktura??? / Erbjudande

Min första!!!

Vad tycker ni???

Rent juridiskt så tror jag mig veta(tänker på dig Åsa) att detta klassas som ett erbjudande(det står på flera ställen).

Enligt Svensk Handel så är detta bedrägligt förfarande men inte olagligt.

De har dock blivit svartlistade..

Bluffaktura 

Själv så har jag svårt att se detta som ett erbjudande, eftersom jag har fått både ett kundnummer samt ett förfallodatum.

Det värsta med det här, är att om man betalar fakturan/erbjudandet så har man bundit sig till avtalet

och då kan man glömma att få tillbaka pengarna.

Så fy Kontorsgrossisten i Lund(ej att förväxla med Kontorsgrossisten i Partille, edu go eller).

 

2 responses to “Bluffaktura??? / Erbjudande

  1. Fick också detta ”erbjudande” med posten idag. Jag blir ursinning. Texten om att detta bara var ett erbjudande var så liten att man nästan behövde ett förstorningsglas för att kunna läsa. Jösses vad lätt det var att missa att det inte var en faktura som jag skulle betala.

    • När jag läste det ordentligt så hittade jag tre ställen där det stod att det var ett erbjudande.De två sista var riktigt utmanande.

Kommentera

