På tal om att göra sig illa

Vid stugan i Järvsö, så lyckades jag med konststycket att ramla ner för en brant trappa utomhus i förra veckan.

Jag befann mig på femte trappsteget(ca 120cm över marken) när ena sandalen gled till och jag tappade fotfästet, jag kommer ihåg resten i slowmotion. Hur jag(153kg) vrider mig 180grader i luften och först lander med ena knäet i en stenplatta och ansiktet inklusive näsan kastas ner i marken. Lite konfunderad ligger jag kvar och samlar in information om skadeläget.

Bröt jag näsan?, nej.

Knäckte jag någon tand?, nej

Fick jag skrapsår på knäet?, ja, men vill inte ha plåster.

Spottar ut jorden ur munnen och tittar upp på N som förskräckt undrar hur det gick.

Väldigt manligt så konstaterar jag att det var en baggis och att endast stoltheten har fått sig en törn.

Noterar senare att jag spottar blod, fick tydligen ett fint skrapsår på läppen.

Fast jag är så stor och tung så har jag aldrig brutit något(kanonskelett), men jag känner att nu var det nära.

 

http://www.youtube.com/v/VWygf1ljteo&hl=sv&fs=1&color1=0xcc2550&color2=0xe87a9f”/><param

 

Kommentera

