Projektion, empati, förståndshandikappad och pedofil

Jag projicerar inte mina problem på andra, det är ni alla andra som gör det 😉

För mig som fortfarande nästan är oskuld här på bloggen så tycker jag att det börjar bli intressant.

Nu finns det några stycken bloggare här som tycker att alla andra missförstår dem och projicerar sina problem på andra, när de gör det(missförstår) så bra själva.

De hävdar också att många andra saknar empati, bara det visar väl brist på empati (nu räknas väl även jag in bland dem 😉

Har även blivit kallad förståndshandikappad och pedofil av en dem.

Det lustiga nu är att några av dessa är i luven på varandra, så nu blir det projicerande projektioner som projiceras fram och tillbaka.

Bara att luta sig tillbaka och njuta, ahhhh!!!

24 responses to “Projektion, empati, förståndshandikappad och pedofil

  1. Finns ingen såpa på tv som kan slå verkligheten på bloggen 😀

    • Det är just det, verkligheten på bloggen är långt från den verkliga verkligheten, där man inte kastar skit anonymt, utan får stå för det man säger.

  2. Alltså det är inget att bry sig om..vissa har bara det behovet…Att uttrycka sig på det viset. Ibland roar jag mig med att fundera på hur de är IRL….*fniss*

  3. Troligen är de helt annorlunda IRL eftersom man inte undkommer de sociala reglerna på samma sätt.

  4. Det är alltid lättare att bete sig illa när man är anonym och ingen kan känna igen en.I verkligheten interagerar man med människor på ett helt annat sätt och just för att man visar upp sig själv så får man ta konsekvenserna av det man gör och säger på ett helt annat sätt.Sen på nätet kommer det alltid finnas troll och flamare som måste leva ut sin aggression och bitterhet då de inte vågar säga något ute i verkligheten, men de brukar ju svälta ihjäl när folk slutar mata de 😀

    • Visst svälter de ihjäl till slut, men ibland så växer hornen ut och då kan jag inte låta bli att stödmata lite 😉

  5. Haha ja jag kommer ju bara ihåg när vi öppnade en hel restaurang att äta ifrån, tänker då när du blev kallad pedofil :)Och det kan vara jäkligt kul att retas med trollen lite, speciellt dagar när man själv behöver avreagera sig lite.Sen blir de ju så arga när de inte får någon mat vilket i sig kan vara rätt kul.Men överlag är det inte konstigt att samhället blir hårdare och hårdare, för barn växer upp idag och ser hur vuxna beter sig på nätet, och självklart kommer de att ta efter.När vi vuxna inte kan bete oss på ett vettigt sätt på nätet, hur ska vi då kunna lära våra bart att det inte är ok att bete sig sig utanför nätet ??

  6. Fast ett troll och en flamare är ju någon som enbart är ute efter att få andra att bli arga,bli ledsna, må dåligt osv.Och det har jag aldrig sett dig göra.Det blir lite som ett inlägg jag skrev om man är en mobbare för att man mobbar mobbaren….Man måste få säga ifrån ibland, och framförallt är det lätt att gå ner på samma låga nivå ibland. Skillnaden mellan ett troll och alla andra är att trollet alltid är nere på den låga nivån och kan inte ta sig upp….Så nej vad jag sett av dig tiden som jag läst dig är att du är så långt ifrån ett troll man kan komma 🙂

    • Någonstans djupt inom mig(kanske hos alla) så finns det en mobbare.En mobbare som lössläppt skulle njuta av att mobba.Dessbättre så ger det mig så mycket mer att sprida glädje och kärlek.

  7. Tänk att det fortfarande finns människor som inte har upptäckt bloggens underbara värld.De vet inte vad de missar. 😉

    • Va!, bloggar inte alla människor.Jag trodde man fick sin blogg samtidigt som man fick personnummret.Vi får väl kalla dessa stackare för ”Blog challenged” 😉

  8. Fast jag tror inte ett dugg på att du skulle njuta av att mobba någon som är ensam och ledsen ?För det är sådana offer som mobbare letar efter, för det är sådana människor man kan trycka ner ännu mera.Du kanske skulle vilja ge igen och mobba människor som får andra att må dåligt, som gör illa andra människor, men det är och förblir inte mobbing för mig. Men jag kommer aldrig tro på att det någonstans i dig finns en person som skulle njuta av att göra illa en oskyldig människa…

    • Det har du rätt i.Jag menar bara att jag tror att jag kan förstå den maktkick som en mobbare kan få och att den känslan kan vara beroendeframkallande.Man får väl fortfarande busa lite 😉

  9. En övrig form av mobbing, som är vanligare än den du nämner, och den vi vanligtvis tänker på, är att peka utan att vara direkt. att anklaga och peka finger utan att nämna namn, samtidigt som de flesta förstår vem eller vilka det handlar om. Svårare att bemöta också. Oftast den svåraste formen av mobbing, som ofta förekommer bland vuxna….

    • Ungefär det jag ämnade mig åt i detta inlägg, eller?Fast jag håller inte med dig, den vanligaste mobbingen är väldigt tydlig och utpekande.

  10. Det är ju jättetrevligt och givande :D))Nä nu tar jag bort bloggen, det GER INTE SÅ MYCKET att vara här. Mobbing eller inte !

    • Det var ju synd att bloggen inte är något för dig.Själv så har jag ett hat/kärleks förhållande till den, så det varierar med dagsformen.

  11. Det va kul och jag trivdes men jag pallar inte stressen av jargongen och illviljan utan blandat med välvilja.. fattar du. Man orkar inte det även om man inte vart utbränd

    • Bloggen är som IRL fast utan sociala spärrar.Retar man upp bloggare så får man väldigt vassa svar, men om man är väldigt trevlig så får man en massa kärlek.Jag har varit på båda sidorna och föredrar den senare.

  12. Jag väljer bort båda och kör min egen rejs MED spärrar 🙂 åt båda hållen, Jag horar mig inte för andras antipati. Vill dom ha skit får dom det, vill dom ha vänlighet får dom det om de själva ger mig det. Ansvar tar jag bara för vad jag gör, det innebär inte att allt börjar hos mig.

  13. Hoppas att jag passar för alla någonstans *S* Ja, så platt lägger jag mig inte nånstans Hejdå

Kommentera

