Hon är klok hon

Min fästmö N(vi kan kalla henne för Nina) säger så många kloka saker, men ibland så hänger jag knappt med

”Vi måste bo tillsammans innan vi kan flytta ihop”

Så mycket klokhet men samtidigt lite förvillande, hur gör vi.

Nina har en 3:a(bostadsrätt) på 85 kvm och jag har en 3:a på 76 kvm(hyresrätt) med ett avstånd på ca 1.5km.

Någon som har en 5:a eller 6:a precis söder om söder?

Just nu funderar vi på att skaffa en våningssäng till 2 av de små barnen, så att jag kan få tillbaka en 90 säng som vi brukade ha bredvid Ninas 120 säng.

Visst kan är det skönt att dela på en 120, men inte i vardagen då sömnen blir lidande.

Om ni hade känt mig så hade ni vetat om att jag är den absolut ultimata Messerschmitten(Visst ja det heter ju bersserwisser).

Jag kan nu räkna upp 6 olika tillfällen på rad där jag och Nina har haft olika åsikter.

Facit: FGGGMF – Nina : 0 – 6

Jag kapitulerar, jag tar att hon alltid har rätt, det stör mig inte det lilla minsta(ärligt).

Knäppt va, de rosa molnen kanske begränsar mina vyer.

Förlåt om jag sprider mycket lycka och strunt just nu.

Mina läsarsiffraror visar att jag suger som bloggare, men det skiter jag i.

Älskar er alla, till och med dig(du vet vem du är).

 

8 responses to “Hon är klok hon

  1. Ulrica-ö-mamman

    Tyvärr kan jag inte hjälpa er med bostad , men lycka till bland rosa molnen…

  2. Rosa is the shit.. och det är vackert..fluffigt.. fjärilar i magen och sockerdricka i knäna… Helt underbar känsla – jag vet 😀 och N – hon verkar vara en klok kvinna *L* Kram!!//U

    • Det är bara att gilla läget, det gör jag också ;)Men nu har planeringen för vårt fortsatta gemensamma liv tagit fart, usch så jobbigt att tänka på.

  3. Det är jobbigt, det är mycket som skall göras – men så mysigt att ha nån att dela framtiden med 🙂

  4. Jag blev glad när du skrev att du älskar mig lite också:-) Det är härligt när du skriver om er kärlek.

Kommentera

