Som den värste miljardären

Släng er i väggen Bill Gates, Warren Buffett, Carlos Slim Helú, Lawrence Ellison och Ingvar Kamprad.

Jag misslyckades något kapitalt med mitt försök.

Fem minuter efter att jag skrivit föregående inlägg så ringer UPS till mig.

UPS

Min nya leksak en Nokia N900 (linuxbaserad) har kommit.

Nokia N900

Om man räknar med att det tog 1 sekund att ta mot paketet som är värt drygt 6000kr, så gjorde jag av med 6000kr i sekunden.
På en timme så blir det ca 21.6 miljoner i timmen eller en dryg halv miljard per dygn.

På ett år så har jag spenderat 189 miljarder(många mobiler blir det).

Jag får väl försöka mig på något annat.

10 responses to “Som den värste miljardären

  1. Du vinner:-)Snygg telefon.

  2. De rika de lever sitt liv.. *S* Själv drar jag iväg på kryssning och tänker spendera pengar 🙂 Har iof inga större inköp inplanerade, men hittar jag nått jag vill ha tänker jag köpa det (jag har lovat mig själv att hålla mig borta från bilsalonger och väskaffärer *S*)

    • Jag tror(vet) att jag är hopplös.Kryssning till Åbo nu på lördag och sedan Helsingfors nästa söndag.Framför allt så blir nog Martin ledsen om du kommer för nära en bilsalong.

  3. Min shopping i Kiel slutade med….*trumvirvell*…. en pyjamas… Handlade iof lite mer på båten, ett par flaskor bubbeldricka, ett par Lakrisal och en flaska citronlikör… Dock tog jag igen shoppingen idag -just hemkommen från Ullared *S* 2000kr fattigare, men bra mycket rikare på kläd- ljus- musik- och julklapps-kontot 🙂 Hoppas att Ni haft underbara kryssningar 🙂

    • Hoppas att det var riktig Champagne, jag blir så ledsen när folk skall bjuda på Champagne och kommer med mousserande.Inget fel på mousserande, men kalla saker för vad de är.Bara 2000kr på Ullared, det måste ha blivit något fel?Kryssningen var romantisk och väldigt lugn.

  4. För att inte snacka om hur många hus du skulle kunna köpa runt om i världen för de där summorna, bilar, mc hojar, utlandsresor, bling bling till donnan din osv osv .Kramar din gamla griniga stofil!

Kommentera

