Dilemma, vad skulle du ha gjort???

Nyss när jag skull ta hissen ner till tvättstugan, så märkte jag att hissen åkte upp förbi min våning.

När den kom ner igen så märker jag ganska tydligt att den som åkte före(troligen) mig, måste ha ätit något opassande och släppt sig i hissen.

Samtidigt så märker jag att hissdisplayen visar på bottenvåningen(någon har tryckt).

Nu till mitt dilemma, jag hade några våningar på mig att tänka, men lukten skulle ju inte hinna försvinna.

Så vad gör man?

1) Varna för att det luktar illa och därmed ändå bli misstänkt.

2) Låtsas om ingenting och hoppas att nästa hissresenär är kraftigt förkyld.

3) Tala om för nästa hissresenär att det luktar illa och att det inte var jag, snacka om att bli ännu mer misstänkt.

Så vad gjorde jag???

Jo, jag gjorde nummer 2 😉

Vad skulle du ha gjort???

 

Dr Toa

6 responses to “Dilemma, vad skulle du ha gjort???

  1. Detsamma… ;o)

  2. Vänt i hissdörren för att inte spy…. Urk!

  3. Nr 2 här *ser dumt förvånad ut* =)

Kommentera

