Dödssjuk i Tallin

Hela veckan har jag rosslat, hostat så att mina magmuskler(jag har några kvar, som inte är vilande) har värkt något fruktansvärt, jag kan hosta 30 gånger på 15 sekunder men jag hinner inte andas.

Sömn kan vi glömma förutom när jag somnar på muggen eller i soffan.

Jag har haft så ont(som bara vi män kan ha), så att jag har planerat mitt testamente och sökt upp telefonnummret till Fonus.

Igår var jag tvungen att åka till min revisor för att formalisera årsbokslutet och därmed också aktieutdelningen.

Det gick rätt bra att åka dit, men medans jag var där så slog febern till med full kraft, min revisor skulle nog ha kunnat trott att jag var full om jag inte redan hade berättat min status.

På hemvägen så hade jag så svårt att köra bil och hänga med i tempot, så jag försökte att hålla mig i samma fil hela tiden.

Nu befinner jag min i Helsingborg.

Nej skojar bara lite, jag kom hem och lyckades faktiskt sova ut i natt.

Idag så känner jag mig mycket bättre, bara hostan är kvar.

Delvis så kan detta förklaras med att aktieutdelningen just nu finns på mitt löpande nöjeskonto, dessutom så pratade jag med N.

N var tveksam att åka båt imorgon, men eftersom jag är så bra på att suktas(vilket hon tycker är en negativ egenskap ???), så lyckades jag till slut utverka en gemensam resa till Tallin imorgon.

Så åker ni till Tallin imorgon och hör någon som hostar som ett gammalt tröskverk så kan ni väl hälsa.

 

Kommentera

