På spaning i Stockholm, riktigt detektivarbete!!!

Idag har jag ägnat dagen åt informationssökning och har grävt i en annan människas liv, vissa av er vet ju att jag är grymt duktig på just det. Ni anar inte vad man kan få reda på. Denna gång har jag ju jobbat baklänges och utgått från en person och jagat detaljer istället för tvärtom. Dessutom så har jag varit ute på spaningssuppdrag på samma person.

Visst låter det hemskt, som den värsta stalkern.

Det är det också, jag har hjälpt en gammal kollega, som tror att hans fru är otrogen. Det mesta talar faktiskt  för att han har rätt. I nästa vecka så skall vi leka följa ”Ingrid” med flera alternerande bilar, då gäller det att inte bli upptäckt.

Det känns riktigt spännande även om det kan tyckas att vi är ute på hal is, vi är iallafall inte olagliga på något sätt(ännu).

Jag vill också skicka ett speciellt tack till FRA och Thomas Bodström.

http://www.youtube.com/v/Z-7IEPTAoTg&hl=sv_SE&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01″/><param

 

12 responses to “På spaning i Stockholm, riktigt detektivarbete!!!

  1. Det låter spänande, lycka till.

    • Lycka till känns lite tveeggat.Antingen så är hon otrogen och då är det hemskt för min gamla kollega eller så är hon trogen och då är vi hemska människor.

  2. Vadå tveggat, det är ju alldels vidrigt.Skäms på er äcckliga män.

    • Eftersom du signerar med namnet Maria så antar jag att du är kvinna(visserligen finns det män som heter Maria).Det jag först undrar är om det är ok, om min gammla kollega är kvinna och det är hennes man som springer runt.Om inte, då talar vi inte samma språk,då är du inte välkommen här.

  3. Äckliga män, menade jag.

  4. Maria de Suède

    Är du privatdetektiv? Det låter som en Hollywoodproduktion. Ja ja. Det kan inte vara gratis iaf…

    • Nej, långt ifrån.Däremot så har jag lyckats lista ut folks identitet här på bloggen, med eller utan deras medgivande.Än så länge har jag bare retat upp en person och förnöjt över 30 personer, men det är en smal balanslina jag går på. Önskar att det vore en film, men tyvärr så är nog verkligheten betydligt intessantare.Gratis, knappast men det visade sig att min gamla kollega behövde mig precis när jag inte har något uppdrag.Skulle inte du ställa upp för en gammal god kollega i nöd???

  5. Maria de Suède

    Nog ställer jag upp för mina kollegor, jag är ju fackligt ombud. Så jag bistår dem också i AD. Ha en trevlig kväll

    • AD, finns det i Frankrike?, jag trodde man bara tömde all gödsel på bormästarens trappa så var all klart ;)Hur många bevakningsuppdrag har du varit på 😉

  6. Maria de Suède

    För min del rör det mig mer om säkerheten på arbetet, det finns ju inga konflikter mellan oss. Jag fungerar lika mycket som ett skyddsombud somfackligt ombud, man ansvarar för båda rollerna här. I Sverige finns det ju speciella skyddsombud. Bevakningsuppdrag? Det är ju inget för mig i min roll. 😉

    • Jag vet, jag bara tycker om att jävlas lite.Älskar när 4000 franska långtradarchaufförer kör oerhört långsamt.Det skulle aldrig hända i Sverige.Du måste prova på ett bevakningsuppdrag, väldigt långtråkigt ända till något händer(puls 180 😉

Kommentera

