Jag är 14 år och vet inte ett smack

Nu blir jag ordentlig förbannad.

Jag har också varit 14 år och oerfaren, jag började jobba när jag var 13 år.

Jag tycker väldigt mycket om pengar, ni som inte tycker om pengar behöver inte kommentera här.

Jag kan få totalt spel på alla som dissar en 14 åring, förbannade mobbare skulle jag vilja hävda, men jag låter bli 😉

Inte för att han har fel utan för att han är 14 år, de flesta av er har nog varit 14 år och upplevt hur förbannat utlämnad man kan bli  när man blir behandlad efter sin ålder och inte efter sitt sätt och ideer.

Jag har absolut ingen aning om han har rätt eller inte, men det intressanta är att Aftonbladet kör denna rubrik mot Mona., visst spelar de på att han är ung, men tänk om han faktiskt har rätt!

http://www.youtube.com/v/4ONFvpqDFXY&hl=sv_SE&fs=1&color1=0xe1600f&color2=0xfebd01″/><param

8 responses to “Jag är 14 år och vet inte ett smack

  1. Vet inte heller om han har rätt eller fel, men jag tror att många kommer hänga upp sig på hans ålder. Har han fel kommer det nog heta att han är naiv och oerfaren. Har han rätt kommer det kastas mot hans motståndare..

  2. Eftersom jag ÄLSKAR pengar så får jag kommentera. Tänk att folk alltid skall förminskas för allt möjligt är det inte ålder så är det kön eller något annat. Folk utan barn får inte uttala sig om barnuppfostran osv… Hans tankar om LAS stämmer med vad jag tycker. För mig som företagare är LAS ett enormt hinder. Jag har ställts inför detta faktum att jag var tvungen att säga upp en av de bästa anställda jag någonsin haft på grund av LAS. tvi vale säger jag. Jag förstår varför den uppkom och tanken är väl god, men den förstör företags (framför allt småföretags) möjligheter till överlevnad vid kris. När man MÅSTE avskeda folk så vill man ju naturligtvis ha de ”bästa” kvar, de med mest kompetens mm. Detta för att inte ALLA skall behöva vara utan jobb i slutänden.

    • Fast det vore ju skönt om folk som aldrig har varit företagsledare inte fick uttala sim om det ;)LAS beror lite på hur man ser på det här med anställningstrygghet.Själv så tycker jag att LAS har ett berättigande på stora företag, men det förstör väldigt mycket på mindre företag.LAS ger folk en anställningstrygghet, men risken är att folk som är lata utnyttjar den, samtidigt så blir folk väldigt utlämnade till godtycke om arbetgivaren är ond.

  3. LAS är ett jävla otyg. Så är det bara.

    • Det handlar lite om hur mycket effektivare en människa kan vara gentemot någon annan.Min ytterst personliga uppfattningen är att en duktig sjuksköterska kan vara 2 till 3 gånger effektivare än en dålig.Tittar vi på yrken som har mindre med att producera saker fysikt utan snarare hanlar om att leverera olika tjänster så kan dennasiffra säkert bli tresiffrig.Nu vet jag inte om jag lyckades förmedla något i mitt svammel.

  4. Fast ungdomen har nog mer svar på allt; världen är mer svartvit i deras ögon skulle jag troJu mer man lär sig desto mer inser man att man vet så lite så lite…

Kommentera

