Vem fan planerade namnet KS för Karolinska sjukhuset???

Idag lovade jag att skjutsa N och nr 4 till KS.

Eftersom jag kommer från Stockholms södra delar så visste jag ju att KS även kunde inbegripa HA(Huddinge sjukhus),

Men eftersom hon skulle till KS, så tänkte jag inte mer på det(mitt fel och hennes fel).

Jag lyckades lämna av henne utanför Karolinska i Solna precis när hon kommer på att hon aldrig har varit där förut, då säger hon men det här är ju fel, men jag vet att bussen (linje 3) går förbi Sabbatsberg, hon har 33 minuter på sig.

Så jag säger åk med mig till Sabbatsberg och hon svarar , ”nej det är Ok, bussen stannar där”.

Med det nöjer jag mig

Jag åker till min kund i Solna och jobbar.

Kl 16:00 ringer jag N och frågar hur det gick, hon grymtar och säger att det gick åt helvete(140 kr bortkastade), jag garvar till lite (precis som jag alltid gör när jag blir lite stressad).

N blir jättearg på mig och säger att det är inget att skratta åt när det spolades ner 140kr i toaletten, själv så säger jag till henne, förutom att jag noterar hennes inställning(köper den inte personligen).

Nu skall N och hennes syster dotter gå på konsert med AC/DC.

Så var är jag?, gjorde jag fel som inte agerade enligt hennes värdeställningar?

Själv tycker jag inte det, men men.

Ni som har läst om min gamla kollega som blev bedragen av sin fru, ringde och vill ha med mig på antingen ”Karlsson & CO” me like, eller ”Golden hits” (hette Golden days på min tid) min fästmös grannes favoritställe.

Tydligen har han varit på äktenskapsrådgivning, där psykologen var väldigt brutal(trodde att alla psykologer var mesar) på gentemot hans fru.

Så nu har jag lovat att gå ut på ett av två av Stockholms värsta raggarställen för 35+.

Så snälla stöt inte på en full överviktig man 40+, denna helg eller någon av följande helger.

Älskar er alla, förutom er som inte älskar mig, lol. 

2 responses to “Vem fan planerade namnet KS för Karolinska sjukhuset???

  1. Varför Karolinska Sjukhuset kallas ´(KS) och t.ex Södersjukhuset i Sthlm kallas SÖS (Bland alla sjukhus i den staden) kan du ju fundera över….:DMen självklart finns det en anledning.Gissa vad det kan vara?

    • Jag förstår ju att det är förkortningar.Men varför använda KS för HS och SS, det är verkligen förvillande 😉

Kommentera

