Du som inte vill läsa om Kiss, kan lägga ner nu.

Jag berättade för N att jag aldrig har varit på en konsert där jag har betalat pengar(+40år) för det.

Så nu kom jag inte undan, efter oerhört mycket tjat från N nr1, så skall jag gå och se på KISS på lördag på Stockholms stadion.

Vi har fått kanon biljetter nära scenen (mina öron).

Tack och lov så så fick jag vara grovt berusad (Vodka redbull here i come) redan vid ankomsten, ”N” tittade lite snett på mig men godkände det.

Så nu behöver jag hjälp, vet inte mycket om kiss förutom Gene Simmons och ”Heaven’s on Fire ” och lite om någon ny låt från bilstaden Detroit.

http://www.youtube.com/v/TgsoJrzplUI&hl=sv_SE&fs=1&”/><param

 

Kommer jag att bli frälst eller behöver jag hörlurar (PS! älskar DEVO).

12 responses to “Du som inte vill läsa om Kiss, kan lägga ner nu.

  1. KISS, de är ju KULT:-), nu är jag lite avundsjuk på att du skall få se dem.Nåja, antigen älskar man dem eller så gör man det inte. Hur har du kunnat undvika dem?Här är en av deras bästa, enligt mig: http://www.youtube.com/watch?v=Nu4yy9Nn75Q&feature=related

    • Dels för att jag nog aldrig varit riktigt biten av musik och dessutom så tyckte jag att de var löjliga med sitt smink.Den låten har ju inte gått att missa.

    • Lite ledsamt är det ju, fick avboka en Helsingforsresa för konserten.

  2. Hi hi, stackars dig:-)KISS var en del av min tonårstid. Då var det ju mycket smink och tjafs även på killar.

  3. Såg KISS på stadion för två år sen…. Värt varenda krona. De är kult och har spektakulär show (som troligtvis ser likadan ut idag som för 15 år sen men det är vad fansen vill ha)Lyssna in dig på låtarna bara och njut sen.

    • Lyssnar av spotify just nu.Jag måste få säga att en del av låtarna är rätt dåliga, men jag slipper nog dem på konserten.

  4. Gillar du äkta rock så blir du inte besviken tro mig!Om jag ska ge dig lite låttips på låtar som kommer att vara med så kolla in följande låtar lite extra:- Firehouse (från första plattan 1974)- Modern Day Delilah (första låten från senaste skivan)- Shock Me (Ace Frehleys klassiker från 1977, nu sjunger Tommy Thayer den)- Deuce (från första plattan 1974)- Love Gun (En äkta kiss-klassiker från 1977)- Black Diamond (Den episka rockern från första skivan)

  5. Är inget Kiss fan, men dom är kult 🙂 och du.. Jag tror Helsingfors finns kvar efter konserten.. 😉

  6. VA kul! Åker o ska se Ozzy i september 🙂

Kommentera

