Kaxig skit gubbe eller civil olydnad?

Jag har noterat att på senare tid så orkar jag inte ta skit, jag vägrar att låta mig styras av idiotiska (som jag ser det) regler och människor.

Det beror kanske på att jag har blivit äldre eller att jag är en bortskämd egenföretagare(Bokis det gäller nog bara män) som är van att bestämma själv.

Förutom att det har varit så på bloggen så börjar det även sprida sig IRL.

Nu senast när jag, N och Nr1 skulle gå och se på Kiss, så säger vakten att jag måste muddra er så att ni inte har med er sprit och vapen(ok), dessutom så får ni inte ta med några paraplyer in.

Nr1 blir lite ledsen och säger men jag har ju bara ett litet litet ihopfällbart paraply.

Då säger vakten du kan ju alltid hänga upp det på staketet och hoppas att det finns kvar när du skall gå hem.

Genast aktiveras hornen inom mig och jag säger att jag kan ta det och stoppa innanför byxorna bak och att han kan missa att hitta det.

Tyvärr så kunde han inte gå med på det eftersom han då skulle veta att jag hade det.

Så då säger jag åt honom att jag förstår och respekterar hans inställning och arbetsmoral och hoppas att han förstår min synpunkt, när jag nu tänker testa att smuggla in paraplyet vid nästa ingång.

Han kan inte göra så mycket eftersom han ju måste vakta sin ingång.

Så jag tar paraplyet och stoppar det innanför byxorna bak, tar med mig N och Nr1 till nästa ingång.

Nästa vakt, ”Jag måste kolla så att ni inte har alkohol eller något vapen med er”.

”Ok”, säger jag samtidigt som jag öppnar jackan och håller den öppen.

Efter mig så kommer N som också blir muddrad fast lindrigare, troligen för att hon är kvinna och vakten man.

Sist kommer Nr1 som inte blir kollad överhuvudtaget, troligen för att hon är en ung och vacker kvinna, som vakten inte vågar röra.

Så paraplyet kom in och vi använde inte det som vapen en enda gång, dessutom satt vi under ett tak.

Detta fick mig att tänka på sist jag gick på fotboll.

En liten fjortonårig tjej skullde muddra mig, hon nådde knappt lite på sidorna om mig(ja jag är stor),

jag kunde haft med mig ett samurajsvärd eller kanske till och med en bazooka utan att bli upptäckt.

Jag som trodde att civil olydnad var något som tillhörde undomligt oförstånd,  när jag var ung så var jag verkligen en rättskaffens man.

Jag kanske åldras baklängens som Benjamin Buttons eller så håller min mentala status på att förfalla (ni som redan visste det behöver inte kommentera 😉 

Tror att jag skall gå mot röd gubbe nu samt prutta i hissen.

 

 

 

 

8 responses to “Kaxig skit gubbe eller civil olydnad?

  1. Jag tycker att med åren blir man mindre benägen att ta skit, förr vågade jag knappt säga halv sju, idag blir jag förbannad över tokiga regler.Tycker du gjorde kanon med paraplyet, skrattade gott åt ditt uppförande. Och att gå mot röd gubbe och lägga en fis i hissen har jag gjort i några år nu, mer sånt åt folket.Ha det gott

  2. Tack för det roliga inlägget.Jag har jobbat som entrevärd på fotbollsmatcher och förstår precis vad du menar.Kram

  3. Civil olydnad… det låter så. Åh, som om vi bodde i KINA eller nått.

  4. Hi hi, tack för att du undantog mig från epitetet bortskämd egenföretagare:-)Att fisa i hissen och gå mot röd gubbe är nog vad jag skulle kunna klara av:-)

Kommentera

