18 grader i sovrummet

Alla ni som har svårt att sova p.g.a. värmen får tänka på stackars mig.

Ända sedan jag köpte en AC så har jag haft 18 grader i sovrummet, ni skulle bara veta hur jobbigt det är att dra på sig ett varmt duntäcke.

BRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Aircondition Carlton
Kallt

 

8 responses to “18 grader i sovrummet

  1. Så skönt! En A/C skulle nog knappast ingå i medborgarlön eller normen för soc.bidrag. Nu har jag inte det senare, men en A/C har jkag inte råd med. Har 29 grader i sovrummet idag (kollade alldeles nyss) och svetten rinner var jag än befinner mej i lägenheten.Skulle en A/C kanske kunna ingå i normen så kan väl en hund också göra det? Man kanske kan få välja ;-)? En hund att gråta ut sitt elände i pälsen på, eller ligga och mysa under ett duntäcke med 18 grader i sovrummet?Kao

    • Det verkar som om kan kunde ragga bättre med en ac.T.ex. ”Har du lust att komma hem till mig, mitt sovrum har 18 grader”Tur att jag är upptagen 😉

  2. Här körs det med TD och det funkar rätt fint det också. Nackdelen är att mås *censur* sjunger (?) upp vid 03.tiden och med fönstren öppna, låter det som de sitter på sängkanten..

    • Måskonsert vad trevligt.Tyvärr så måste ja ha ett fönster öppet för den varma utluften från ac:n.Fast jag har mer trafikkonsert 😉

  3. TD funkar bara om det blåser….det hinner inte kyla ner huset på natten….Nej AC är lösningen och det finns i olika prisklasser

  4. Hi hi, de kan gott tänka på mig också. Jag fick gå upp och hämta raggsockar i natt för att Maken hade ställt AC:n på 16 grader.

Kommentera

