Irriterande monolog bloggare

Jag har den senaste tiden fått upp ögonen för en bloggare, som efter ett tag har börjat irritera mig något enormt.

Denne bloggare har ett huvudtema, många av inläggen är bra, speciellt rubrikerna.
Bloggaren skapar drygt 10 inlägg per dag.

Mitt patetiska problem är att bloggaren aldrig svarar på en kommentar,tror inte ens att bloggaren läser kommentarerna.

Vad har jag då att irritera mig på, en bloggare får väl göra vad denne vill på sin egen blogg.

Nu säger ni väl att det är väl enkelt, undvik bara denne bloggare.

Tyvärr så går det inte eftersom att bloggarens inlägg tar upp alltmer plats i nya inlägg och nya kommentarer och tar plats från andra bloggare.

Dessutom måste jag erkänna att jag blir oerhört störd på att det är en monolog och inte en diskussion.

Jag älskar dialoger, det har många av er fått erfara.

För mig så upplevs det nu som SPAM.

Så jag måste nog erkänna att jag har nått min kokpunkt.

Kära dev avdelning, jag villl kunna blockera vissa bloggare totalt(ingen information om nya inlägg/kommentarer).

Är jag ensam bloggare att störa mig på icke interagerande bloggare?

Ni får gärna gissa vem jag irriterar mig på!!!

Tyvärr så hittade jag inte den underbara monologen av ”Monty Python i Live at Hollwood bowl”, så ni får nöja er med en liten diskussion istället.

http://www.youtube.com/v/lL9oA1LFoMw&hl=sv_SE&fs=1″/><param

56 responses to “Irriterande monolog bloggare

  1. jag vet inte, men jag gissar på nån som inte är så SnyggSmalåinbjudande

  2. Är inte bloggen ett forum som ska vara öppen för alla? Smaken är olika och kanske finns det människor som gillar bloggaren som just du ogillar?

    • Precis och det försökte jag få med i mitt inlägg.Jag vet att det är mitt problem och inte bloggarens.Lik förbannat så stör jag mig på att bloggaren tar plats utan att ge gensvar.För mig känns det mer som om bloggaren borde rikta sin uppmärksamhet mot twitter istället.

  3. Jag har noterat att nämnda bloggerskas inlägg nästan alltig publiceras ”hel timme” varför jag tror att hon massproducerar sina inlägg och skjuter ut dem enligt en tidtabell. SPAM? Absolut :)Men visst är det irriterande att kommentarer aldrig kommenteras. I synnerhet när hon ofta har en frågeställning i sitt inlägg.Möjligen är det någon sorts terapi hon ägnar sig åt. Och kan hon med hjälp av denna bli lite mindre bitter är det ju bara bra 🙂

    • Det måste jag kolla närmare på.Som du säger så ställer bloggaren ofta intressanta frågeställningar, som jag vill gå vidare och diskutera.Trodde att jag var ensam om att notera denne.

  4. Vafan, =) tänk på din egen hälsa. Hjärtat tar stryk av irritationer. Jag borde själv efterleva min teori. Jag har aldrig dialogiserat med dig så jag har inte erfarit någonting alls men men 😉

  5. Detta var den värsta mobbningsinlägget jag har läst. Made in 1880, Jag gillar antikt men är kräsen med mina val. 😉

    • Nu har vi dialogiserat.Du måste vara ny här(jag vet), eftersom du tycker att inlägget är hemskt ;)Jag vill nog påstå att det är mer 2011, vänta bara.

  6. Sess säger:Möjligen är det någon sorts terapi hon ägnar sig åt. Och kan hon med hjälp av denna bli lite mindre bitter är det ju bara bra :)Fyyyy 😉 Fråga henne, om du inte får svar acceptera. Jag tror inte att du är så synsk att du kan se in i hennes själ bara sådär. Snacka om …… bla bla bla

    • Jag har redan bett bloggaren om en liten kommentar, men så blev det ju inte.Klart att jag får köpa det, men som sagt tror att detta är fel forum om man inte vill ha en dialog.

  7. Jag väntar och kräver svar. ( med tanke på att jag är en fucking envis jävel )Jag har stött kvinnan ett tag, ibland anonymt men välvilligt. Jag kände människor som mådde fruktansvärt i sina kroppar. Jag förstår att det är jobbigt.Jag har aldrig fått svar heller. Jag kan inte gissa varför och jag vill inte filosofera om det varför. Det är bara hon som vet det och det har jag accepterat. Hon är lika mycket betydelsefull som andra. Du, hon, han. Jag vill lägga en röst mot mobbning även om jag själv inte alltid var en ängel. Fan ta mig också tillsammans med dig ;)Vafan, tjäna ”gubben”. Synd att jag inte kan bjuda på en jävla öl och skratta med dig. Simsalabimm 😉

  8. Jag har kommenterat där, tycker det är tragiskt med den synen på sig själv hon har, men dessutom att hon faktiskt sårar andra som är överviktiga med sina ibland riktigt (ofta) elaka inlägg!!!Bra att fler sett det!!! Tummen upp`=O)

    • Som själverkännande tjockis, så måste jag ändå hålla med bloggaren om mycket.Tror mer på Sess nu.Det är troligen någon sorts enkelriktad terapi. Bara fel forum.

  9. Jag vet absolut vilken blogg du menar.Hon påstår att hon accepterat och trivs med min sin kropp. Alla hennes inlägg är dock extremt negativa och bittra. Jag tror att hon mår allt annat än bra.

    • Du kan nog ha rätt.Jag kan nog vara rätt bitter på mig själv ibland, men jag vägrar att låta det slå ner mig.

  10. Vafan på dig Sarahmara med. Har inte du dina problem också som andra? Alla gör på olika sätt. Hon bankar väl inte på din dörr och hotar dig? Slappna av. Känn dig inte hotad. Dax för dig också att bli bättre. Våga inte tro något annat än att jag önskar dig att du ska må bra. Jag skriver det rakt av. Men, ;)Mister, jag kanske bjuder på en öl för tjafset här om vi stötter på varandra. Jag måste försvara min åsikt.

    • Har inga problem med din åsikt.Jag tror att du har missat poängen lite.Tror bara att det är bättre om bloggaren hittar att annat forum som är mer anpassat för monologer.Sarahmara är inte elak mot någon, hon har bara förstått vad jag menat.

  11. Fan även jag vill veta men måste inse att jag är inte synsk så pass mycket att jag kan se vad som pågor runt henne. Återigen, det är bara hon som vet och så länge hon inte vill säga mer så får man acceptera det. Kanske mår hon inte bra men mår alla så perfekta här inne? Ja, ni vet.Detta gruppbeteende är fucked upp. Hon behövs, jag känner inte mig hotad av henne. Hon bankar inte på min dörr. Det finns farligare människor också. Jag försvarar henne och jag försvarar dig mot dig själv ;)Mister nu är vi uppe i 2 öl. Du kommer att ruinera mig =)

    • Bra att du är beskyddar henne lite eftersom hon inte gör det själv.Glöm inte att jag bara dricker pitchers(kannor) ;)Bor du i Stockholm så är risken/chansen stor att jag cashar in.

  12. Hon vill uttrycka sig. Vill hon göra det så låt henne. Jag kommer att besöka hennes sida ibland utan att jag behöver irritera mig. Jag förstår henne bara. Det är inget ”sånt”. Det är bara människa mot människa.

    • Jag vill absolut inte stå ivägen för bloggarens möjlighet att uttrycka sig.Men när denne bara kör monologer, så är jag övertygad om att det finns betydligt bättre forum för sådant än AB bloggen.Lite som när jag är ute och kör bil och ser en långsam övningskörning framför mig.Då brukar jag svära lite för mig själv och önska att nybörjaren fanns någon annanstans, utan att på något sätt vilja förhindra att personen tar körkort.Lyckats jag förklara mig något sånär?

  13. Heee där, jag flydde Stockholm ett tag sen. Snacka om synsk ( ang incashningen ) Jag är Malmöit nu men det är inte omöjlig att jag ska dra upp dit lite under sommarens gång. Trots allt så är Stockholm den enda vettiga staden i Sverige. Enl. min smak =) Jag har en längtan tillbaka dit.

  14. Nu ska jag göra bort mig och försöka fundera ut varför trots att jag inte vet. Hon kanske gillar sällskapet, er och systemet som man skapar blogg med att hon trivs här. Det ger henne en sorts trygghet och frihetskänsla.Varför ska jag missunna då? Att hon inte ger svar det är hennes personliga hemlighet. Kanske hon öppnar upp sig någon gång. Men såhär påhoppad av massorna blir bara hennes lidande mer. Det är en sak med tjafs sinsemellan men tänk dig en grupp och hon läser detta. Du vet vart jag vill komma? Du är skyldig mig en kall kola =)

  15. Fan, jag måste anställa en sekreterare eller korrekturläsare. 😉

  16. Jag har snurrat en del på Christiania fast för många år sen trots att det ligger nära. När man går djupare in på sommaren vid skymning, när husen ”lyser”.Vilka gator. Det är som magi. Jag minns att jag stor där, ler och säger waooowSkitfint är det.

  17. Egentligen finns det ju inget alls som säger att bara för att man har en blogg vill man också diskutera. Samtidigt som jag förstår vad du menar, för jag blir också irriterad om jag inte får svar i en diskussion.

  18. ah men jag svarar ju själv så det får du faktiskt göra!Men jag bara säger att man har ju faktiskt rättigheten att blogga utan att ge sig i samspråk med dem som kommenterar.Det kan tyda på att man vill se sig själv som ”storbloggare” eller ”kändisbloggare ” dock!

    • Visst men om vi nu skall vara solidariska så skall vi alla ta lika stor plats ;)Jag har redan erkännt att det är jag som har problem.

  19. Jag tycker det är helt okej, men jag kommenterar aldrig mer en sådan person. Inte om personen ställer en fråga i rubrik/inlägg iallafall. Om det är någon som skriver rakt upp- och ner så är det en helt annan sak än en frågeställare.

    • Jag kommer inte heller att kommentera där mer om det inte blir en ändring.Jag retar mig bara på att det tar upp onödig tid och plats för mig.

  20. men va e de´här =) Jag har läst kommentarerna. Jag har fortfarande inte blivit klokare. Bara hon kan berätta orsaken. Resten kan gissa i all evighet. Till ölsnacket nu. Nu framställer jag mig som en kunnig beer människa. Sanningen är att jag har aldrig druckit öl =) Jag vet inte vad det är med mina smaklökar. 😉 ha d gott

  21. Jag retar mig på bloggare som snackar skit om andra utan att våga säga vilken de menar.Klartext: om du snackar om någon speciell bloggare så länka eller reblogga.

  22. Herr och/eller Fru S

    Det är verkligen irriterande att inte få svar på sin kommentar, speciellt när det ofta ställs en fråga i inlägget. Inlägg som oftast är intressanta och kunde vara riktigt givande att diskutera kring.Men gör som Trollan, slutar att kommentera där. //Herr S

    • Fast det verkar som om jag får mera ”skit” för det här inlägget, än för de andra där jag verkligen försöker att provocera.Intressant, fast lite kul också.

  23. Nu vet jag inte vilken du menar eftersom du inte länkar. men jag har inga problem med sådana bloggar och tycker det är helt ok.

    • Tror inte att jag har hävdat att andra har problem med det.Däremot så har jag ju redan erkännt att det är jag som har problem 😉

  24. Håller med Ister.btw.Här bland kommentarerna finns en dialog som tangerar det ämnet du är inne på .Apropå att inte få svar på sina kommentarer…

  25. glömde bifoga länken till det jag menade :-)här är denhttp://blogg.aftonbladet.se/solnattq31314/2010/07/har-inget#comments

    • Jag skickade med min länk som svar till Ister.Skall läsa din länk senare.

    • Fast din länk verkade mer handla om bloggare som blir arga över att inte få en kommentar, vilket är precis tvärtom.Visst kan jag bli irriterad när alla bloggare missar ett bra inlägg, men det får jag leva med(har aldrig klagat).Jag kan ju inte tvinga folk att läsa mitt skräp, men däremot så vill jag ju samtidigt slippa läsa andras skräp(min definition).

  26. Behöver inte gissa…vet vilken du menar! =)

  27. Får jag inget svar på mina kommentarer blir jag inte en långvarig läsare på en sån blogg.Kändisbloggare brukar vara så, de vill väl inte nedlåta sej till att svara ”packet”…I övrigt får folk skriva vad de vill för min del.;)Kao

    • Självklart får de skriva vad de vill.Men jag blir ju lurad varje gång det dyker upp nya inlägg och kommenterar, vore trevligt med en liten blockering.

  28. Sorry Yris, råkade ta bort din kommentar.Mitt svar kommer dock här.Ha, jag kom först.Jag har ingen aning om bloggarens avsikt, hävdar fortfarande att det verkar vara fel forum för denne.Dryg (Yes), vet jag inte, tror snarare att det hela tiden handlar om ett nytt inlägg.Det enda jag har lärt mig av historien är att vi människor inte lär oss av historien.Kram

Kommentera

