Det är svårt att vara ödmjuk, när man är perfekt

Det finns många ord för personer som inte kan ta en uppläxning.
Ödmjuk är inte en av dem.

Jag kan förstå tanken när man inte längre lyssnar på andra människor och tycker sig veta det mesta om ett visst ämne eller allting.

Jag är visserligen inte 50+ än, snarare 40+.
Enligt min begränsade livserfarenhet så har man mycket att lära om man tror sig veta det mesta, även om det bara handlar om ett begränsat ämne.

Den dagen jag med självinsikt anser att jag inte har mer att lära mig, så kommer jag att lägga mig ner och dö.
Tyvärr så får ni dras med mig ett bra tag till 😉

 PS!

Det går fortfarande bra att lämna kommentarer här 😉

DS!

6 responses to “Det är svårt att vara ödmjuk, när man är perfekt

  1. Nä..Det är inte lätt att vara ödmjuk,när man vet att man är bäst..he he.. OBS: Ironi..För dom som inte förstod;-)

  2. TILLÄGG: Somliga bloggare tror sig vara förmer än andra och tar bort kommentarer så att andra inte ska hinna se och bilda sig en egen bild.Och ”skäller” gärna” på andra,men tål inget själv…Ps: menar inte dig alltså..

  3. Visst är det så:-) alltså svårt att vara ödmjuk när man är perfekt. Det vet jag allt om:-)

Kommentera

