Warning Microwave energy- "Do not remove cover"

Står det på plåten som omger min nya microvågsugn, som jag fick i födelsedagspresent av mina föräldrar och min systers familj(Tack).

Så igår kväll packade jag ner den gamla microvågsugnen och packade upp den nya för att jag skulle micra lite ”Korv Stroganof”.

Jag såg att kartongen hade fått sig en stöt och när jag öppnade den så såg jag att den omgivande plåten var sned, jag tänkte att det kan jag väl leva med.

Jag öppnar luckan lägger in maten och stänger luckan, nähä luckan går inte att stänga!

Efter mycket om och men så lyckas jag lirka luckan så att den går att stänga, kul (not) tänkte jag att lirka med luckan varje gång jag skall micra.

Idag fick jag ett ryck och bestämde mig för att fixa detta.
Trots att det står ”Warning Microwave energy- Do not remove cover” på plåten så bestämde jag mig för att ta bort plåten (man är väl ingenjör;).

7 skruvar senare(ja, jag tog ur stickproppen ur väggen) så är plåten borta.
Nu ser jag ännu mer varningstexter typ ”High Voltage”, ”Only for qualified maintenance personel”, ”Do not insert cat”.

”High voltage” skrämmer mig litegran (har gått på många stötar i mitt liv samt slagit en och annan volt).

Jag lyckas böja tillbaka både ytterplåten och en liten innerplåt för passning.
Därefter så ger jag mig på fästet och lyckas flytta infästningen ca 0.5mm, plötsligt fungerar luckan perfekt.

Hur enkelt tror ni att det är att få på luckan, precis! det kräver mycket svett och lite tårar men till slut så sitter den.
När jag tittar noga så ser jag att plåten fortfarande är lite skev, men det struntar jag i.
 
Ja då har jag jobbat färdigt för idag.

Kommentera

