Vad är det ni riktiga svenskar värnar?

Vad är ni rädda att skall försvinna?

Är det vår svenska mat, kåldolmar(Osmanska riket).

Är det vår rättighet att supa oss fulla på Valborg(då kan jag förstå att ni är rädda för vissa Muslimer).

Vad är det som är så unikt med Sverige, att vi inte kan utvecklas och lära oss nya(bättre) seder och bruk.

Skall vi stå kvar och peka på folk och säga ”Du skall inte tro att du är något”.

Nu tror ni att jag inte är stolt över Sverige, det är jag (men inte över alla svenskar).

Är det det blonda håret och den svenska kvinnan, jag gillar svenska kvinnor och blont hår men älskar även utländska kvinnor och mörkt hår(för att inte tala om alla rödhåriga 😉

Jag är för att vi försöker hjälpa människor så nära deras hemländer som det går, men ibland räcker det inte till.

Stanna upp tänk en gång till och försök att utveckla det fria sinnet.

 

10 responses to “Vad är det ni riktiga svenskar värnar?

  1. Men det är ju det jag har sagt till dig HELA tiden.”Du ska fan inte tro att du är något”Nä, jag är inte rädd för förändringar, bara de är av godo. Alla fanatiska puckon vill jag dock inte veta av och då snackar jag fanatiker inom ALLT!

  2. Jag bor i ett mångkulturellt område. Det tycker jag är väldigt trevligt!

  3. Amen, brother, AAAAAMEN to that!

  4. Jag tyck du sa bra saker här jag.

  5. Jag förstår inte:Mening 1.Mening 2.Samt mening 3.

    • Jag riktade mig till de som känner sig hotade av att att det svenska i Sverige skall försvinna.Om jag hade varit elak, så hade jag skrivit ”Det är ingen ide att förklara för de som inte begrip”(I Stenmark).

Kommentera

