Jag behöver ett nytt parti

I min ungdom så var jag både VP och S, sedan så har jag röstat på ND, FP och M.

Ja, jag har farit runt och pissat revir överallt.

Nu har jag stora problem, jag tänkte rösta på FP, men efter att ha läst flera blogginlägg(många patetiskt okunniga men ändå), så börjar jag vackla i min tro.

Jag vill rösta på ett borgerligt parti som inte lämnar de svaga människorna på bar backe.

Jag tror fortfarande inte att man kan skatta sig till välfärd, kanske till döds men inte till välfärd.

Hur gör vi då??????????

Jag vill bli av med de som inte tillför något i den privata sektorn, läs pärmbärarna(snarare usb-pinne bärarna).

Vad är det för mening att tvinga folk till arbetet, när vi inte har arbeten till dem.

De som inte har jobb tycker jag borde få hyffsat betalt för att besöka äldreboenden(m.m.) och bara umgås med de försummade och få dem att känna att de har ett människovärde som vi uppskattar.

Så nu är det dags att starta upp ett borgerligt mänsligt parti, som ser till helheten.

Revolt nu, eller kanske imorgon eller nästa vecka, gäsp!!!

PS!

Glömde jag att nämna att vi borde ha flera poliser på gatorna , så att jag slipper bli en ”Vigilante” 😉

DS!

8 responses to “Jag behöver ett nytt parti

  1. Du vill rösta höger och vill inte sätta folk på bar backe…hoppas du skämtar nu! ? Högern slänger ut folk från allt vad trygghet är, Göran Hägglund basar över Axen Hultmark som uppvisat alla symtom på förälskelse av djävulen själv …ödgröna sörjan har haft mer än 40år på sig att göra mer för landets fattiga men hemlöshet och fattigdom fanns även då. Var fjärde familj lever nu under sin existens. Rödgröna sörjan visar inte på någon större skillnad dom heller.

    • Förtstår inte riktigt vad du vill säga, för mig så verkar du representera båda ytterligheterna samtidigt.Inte fan var mitt inlägg lika virrigt som din kommentar ;)Ta några djupa andetag och försök imorgon igen.

  2. Välfärd och skattesänkningar går inte ihop. Det är väl inte så svårt att förstå?30000 jobb har försvunnit från bla. äldreomsorgen, utbilda och anställ i stället så vi får riktiga jobb som går att leva på.Jag tror att du kämpar med ditt samvete. Rösta på Salin, vår första kvinnliga statsminister, hon står för de värderingar du innerst inne känner är rätt. Våga rösta vänster för TRYGGHET!

    • Mona står för allting jag inte vill rösta på.Välfärd och skattesänkningar(i andra hand) fungerar alldeles underbart om man bara kan bli av med slöseriet i offentlig sektor.Jag vill inte hamna i facket, det har ju fungerat i 40år, jag vill se framåt och möta framtiden med vettiga mål, inte med solkiga gamla cementhäcksmål.

  3. Gammal, tråkig cementpolitik har ju gjort Sverige till ett av världens rikaste länder….det glömmer vi nog iaf.Fast de 4 senaste åren har vi halkat ner från plats två till sex när det gäller bästa landet att leva i från vaggan tillgraven. Norge etta som vanligt…Välfärd genom skattesänkningar, nja. blir nog lite svårt det…men, men försök gärna…kanhända får du min röst någon gång i framtiden…när demensen slagit till och jag behöver god man…

    • Tro mig det är nära.Visst har cementhäckarna gjort oerhörd nytta, det kan jag inte förneka.Det betyder faktiskt inte att de kommer att fortsätta göra det, kan vi komma överens om bara det?Då återstår bara att blicka mot framtiden, vi är överens om välfärden.Kan vi komma överens om att om det går att sänka skatterna och samtidigt behålla välfärden, så skall vi göra det?Om inte, så får du skicka mig ett vykort när jag flyttat till det kommuniststyrda, men ända trevliga Cypern.Annars så kan vi lägga ner fortsättningen.

  4. Nä nä nä! Inte rösta blått om du bryr dej om dom svaga. Det går inte! För då fortsätter Alliansen och stärka dom rika och dra undan mattan för dom svaga (som jag jobbar med)…Nä nä nä! Hjälp dom svaga, för dom starka har ju redan sitt på torra land, eller vad det heter… 😉

    • Fast du missar nog poängen här, jag vill vara blå med med ett stort hjärta och ett gott samvete.De bara skall gå att förena.

Kommentera

