Räddade jag just livet på en människa?

Nej, jag är ingen hjälte, det bara slog mig att det hade kunnat gå väldigt illa med sparkarna mot huvudet om jag inte hade lyckats avbryta misshandeln.

Nu gick det väl hyffsat bra(kanske hjärnskakning) men mycket blod var det.

Jag är fortfarande väldigt upprörd.

Jag har alltid trott att jag inte skulle ha civilkurage nog att lägga mig i, men när man börjar sparka mot huvudet så har det gått för långt.

 

 

36 responses to “Räddade jag just livet på en människa?

  1. Herr och/eller Fru S

    Bra gjort, jag tror iofs att väldigt många trots allt agerar i situationer som bryter mot deras grundläggande värderingar.//Herr S

  2. Antar att det handlar om Fredrick Federley och jag blir glad över din reaktion…man måste buga sig för ditt civilkurage och du gjorde helt rätt som agerade (trots risken!).Applåderar dig!…detta inger djupaste respekt!

    • Våld på politker är ju inget nytt för dig.Ja det handlar om FF.Det bara brast för mig, jag gjorde ingen riskbedömning, då hade jag kanske inte ingripit.Eftersom jag är 188 och väger 160 pannor, så skrämmer jag nog iväg de flesta när jag blir arg.Tack så mycket.

  3. My hero! Sånt där tänker jag på ibland. Skulle jag våga ingripa. Nu vet DU!Tumme och en kram genom etern till dig.

  4. Spark mot huvudet. Det är riktigt fegt, det 😦

  5. Himla bra jobbat att gå emellan! Man vet inte förrän man står där om man vågar eller inte.

  6. All heder….å hade det funnits en knapp med 500 tummar, så hade du fått dem av mig!!Jag vet hur det e, att ligga på marken och bli sparkad och slagen i huvudet…Hade det inte varit för en sån som du…så hade jag varit stendöd nu!//B

    • 500 tummar ser jag fram mot.Ja då förstår du vad han gick igenom, det tog max 10 sekunder.¨Tur att du klarade dig.

  7. Ja! Du räddade livet på en MÄNNISKA och borde ha medalj och få vara med i Svenska hjältar! Tumme till dej! Och en Mental Medalj från mej! 🙂

    • Kanske, snorungen verkade njuta av att sparka.Någon medalj skall jag inte ha, det var inget medvetet val utan snarare en reflex.Jag tror att polisen får tag i dem.

  8. Tycker det e värt mer än 500 tummar egentligen….kan aldrig beskriva känslan av att veta någon håller på att slå ihjäl en, men man känner ingenting…det gör så förbenat ont, att man inte känner det…Låter knäppt, jag vet….men så e det!Jo…det var tur det gick bra…”bara” 2 månaders sjukskrivning och hundraelva sjukhusbesök…men jag överlevde iaf:)Civilhjältar e det bästa som finns…modiga människor ibland oss…som sagt…all heder!!//B

    • Ok 501 tummar då ;)Det är en känsla jag också har haft att det inte känns eftersom kroppen sprutar ut adrenalin.Tack än en gång.

  9. Mettemarionette

    Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag är så glad att du var där och att du gjorde något åt eländet.Respekt till dig!

  10. Håller med alla andra. Civilkurage är alltför sällsynt nuförtiden. Bra gjort av dig!!!

  11. Skadade du dig?

    • Nej inte ett dugg, tror inte ens att jag fick något blod på mig, får kolla byxorna senare.Däremot så har jag ju haft en lång och kraftigt förhöjd nivå av adrenalin.

  12. DU ÄR EN HEMIHERO!!!!Detta ska du ha riktigt bra cred för!! Jag bugar!!Hemikramar och hoppas att upplevelsen inte lämnar bestående men i dig!!

    • Har fortfarande en förhöjd adrenalin nivå, hoppas kunna sova inatt.Utmärkelsen är mottagen med största aktsamhet.

  13. Anna Dabrowski Dabrowski

    Tack för att Du räddade livet på min vän! 🙂

    • Varsågod, nu vet jag ju inte om det kunde ha slutat så illa.Jaså är ni kompisar, då får du gärna berätta för honom att jag fick hans tack via Säpo idag.

  14. Bra gjort !!! =)

  15. Ja kanske det men modigt och starkt gjort !!

    • Så här nästan 1 vecka efteråt så är jag faktiskt stolt.Men då var jag knappast modig snarare skiträdd, men som sagt när det överskred vad jag skulle kunna kalla för min rätspatos/chi/själ eller ”känsla för vad som helt fel”, så agerade jag till sist.Tyvärr så önskar jag att jag hade fattat något bara 10 – 15 sekunder tidigare och kunnat avbryta det då med mindre skador.Men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

  16. Anna Dabrowski Dabrowski

    Hej 🙂 Jag har skickat ett meddelande till dig på Snack! Ha en strålande dag!

  17. Mycket bra och starkt gjort!!!!all heder till dig!Tumme med! =)Må gott!

  18. Vilken hjälte du är , hittade din blogg via min son.som sagt han kunde ju avlidit.Mitt .eviga tack för att du räddade min favvopolitiker.

Kommentera

