Gissa arbetsplatsen

Detta hände för drygt 20 år sedan, jag hade precis muckat och sökte 14 olika jobb samtidigt (jag fick 3 st ja, samma dag) .

I en intervju, så fick jag möta fem fersoner i ett rum(surrealistiskt).

En chef, hans chef en fackrepresentant en säkerhetschef samt en person som jag inte fattade vem det var.

Jag fick en massa frågor om var jag stod politiskt, om jag dricker alkohol och om jag pratar mycket när jag är onykter.

De flesta hade väl rest på sig och gått därifrån, men nyfiken och oerfaren som jag var satt jag kvar.

Jag fick inte se något, men 4 veckor senare blev jag uppringd och förevisad arbetsplatsen, några våningar under markplan.

Kan tyvärr inte säga vad jag skulle jobba med, då hade de blivit för lätt.

Några gissningar?

19 responses to “Gissa arbetsplatsen

  1. Jag sökte jobb (och fick) på ÖB-s högkvarter för länge sedan. Det låg visserligen inte under jord, men annars låter det rätt likt. Statsarkivet kanske?

  2. Gruvarbete

  3. Herr och/eller Fru S

    Något med larmtjänsten eller så, någon ledningscentral.//Herr S

  4. Sveavägen 68? 🙂

    • Trodde först att adressen var ett atomsäkert gammalt militärförråd som nu är datahall.Fick kolla med Eniro och då visade det sig ju vara SAP högkvarteret.Bra gissning, men tyvärr fel.

  5. Herr och/eller Fru S

    Du gjorde lumpen i flyget om jag inte minns helt fel. Men det var ju inget militärt jobb så jag har ingen aning om vad det kan vara.. //Herr S

    • Precis, jobbet har båda militär och halvcivilt användningsområde.Ett tips:Ok, jag sysslade med radioutrustning.

  6. Ett litet tips till.Jag hade kanske stött på Ebbe Carlsson några år senare.

  7. Sambandscentral? Säpo? Minns inte var Ebbe Carlsson rände runt.

    • Rikspolisstyrelsen säkerhetsavdelningen eller med andra ord Säpo är rätt svar.Grattis!!!Ebbe fastnade väl i tullen med mystisk radioutrustning om jag inte minns fel.

  8. Ja just det, ja! Han sponsrdes med grejor av Säpo. Eller sponsrade sig själv, kanske…

  9. Herr och/eller Fru S

    Var det inte Ebbe som fixade modern utrustning åt SÄPO, som lite sidoverksamhet till det andra lite mer suspekta.//Herr S

  10. Vaktmästare på patologen

Kommentera

