Mina beröringspunkter manligt v.s. kvinnligt

Jag har noterat att de flesta kontakter jag har med människor här på bloggen är med kvinnliga bloggare.
Visserligen är majoriteten av bloggarna på AB kvinnliga, men det känns ändå som om jag överträffar detta.

Jag vet att ända sedan jag var tränare för ett damlag i en bollsport på elitnivå, så har jag trivts med att sitta med och kackla.
Det är något som gör mig trygg, jag blir alldeles varm inombords.
Undrar om det är samma mekanism här på bloggen som gör att jag trivs med kvinnliga bloggare?

Jag är definitivt inte feminin, även om jag inte förnekar min kvinnliga sida.
Jag hatar att städa och diska, tvätta går bra.

Edit: jag menar inte att städa och diska är passande sysslor för kvinnor, bara att det fortfarande är vanligast. 

Jag har ett jobb som kräver logiskt tänkande och det är jag väldigt bra på.

För 20 år sedan fick jag vara med i ett psykologiskt test för att avgöra om man är dominerad av vänster eller höger hjärnhalva, d.v.s. om man är en logiskt person eller om man mer är en fritänkande konstnär.

Självklart så sabbade FGGGMF testet, jag var starkt både och.

Är ni typiskt manliga/kvinnliga logiska/konstnärer, eller är det bara stereotyper?

10 responses to “Mina beröringspunkter manligt v.s. kvinnligt

  1. Är lite både och, väldigt praktisk och händig, till skillnad från gubbe, lagar inte mat, det gör gubbe, både logisk och konstnärligt, undrar vart jag hamnar på listan.Ha det gott

  2. Raoul PETE Joacim Parfalk V

    haha ByFånar som MÅSTE Marknadsföra DIG SJÄLV saknar ju ALLT DET du säger dig ha haha

  3. Maria de Suède

    Jag är ju artist här i Paris… Sà vad säger det om mig? Kreativ, skapar hela tiden nya alster, skriver & màlar…

  4. Jag har inte gjort något test men jag tror inte att jag är typiskt kvinnlig. Skulle tro att jag är både och. Gillar inte alls sysslor som anses som typiskt kvinnliga. Logiskt tänkande är jag dock ganska bra på…

  5. Oj, det var en knivig fråga. Jag är nog ganska kvinnlig av mig (fast avskyr att laga mat – gör det väldigt sällan). Jag är en jäkel på att fixa ”tekniska” saker och om jag inte kan så lusläser jag manualer för att klara det. När jag tänker efter så är jag bra på att fixa det mesta. Jag kånkar och bär saker. Och jag är bra på logiskt tänkande, faktiskt riktigt bra.

    • RTFM, som vi tekniker brukar säga men hatar att göra ;)Som jag trodde, vi skapar bara stereotyper för att förstå vår värld bättre.

Kommentera

