Utmaning: Vad bör man inte slå in?

Jag köpte idag en artikel till min fästmö, som används till jul.

Jag hävdar att den inte behöver slås in i presentpapper, men min fästmö tycker att jag skall slå in den.

Jag hävdar att  artikeln behövs innan jul även om det kulminerar på julafton.

Nu är min fråga till er, vad köpte jag till min kära fästmö?, det är inte mat.

Små ledtrådar kommer att publiceras tills någon löser detta.

Jag behöver även hjälp med ett bra sätt att slå in 50 euro sedlar till småbarnen för vår resa till Mallis i maj. Tyvärr så har redan min fästmö använt små fotoramar för detta och jag behöver överträffa henne?

 

Ledtråd 1:  Det är 57cm brett

Ledtråd 2: Tänk på att det är jag som frågar 😉

Ledtråd 3: Det är 0.16km långt.

 

13 responses to “Utmaning: Vad bör man inte slå in?

  1. MÖJLIGTVIS FORTSÄTTNINGKOMPLEMENTET TILL RAMARNANÄMLIGENLÅT MIG SE ..HM ..SMÅBARNDERAS FOVORIT SERIE TIDNING/ARTIST /BILD PÅ ERAN ..MASKOT

  2. självklart fönster! Dessa slår man ikke in!

    • Jag gillar ditt sätt att tänka ;)Tyvärr så tror jag inte att min fästmö tycker om att slå in fönster.Så svaret är tyvärr fel.

  3. Vik origamifigurer av sedlarna… eller nåt annat enkelt! 😉

    • Oregano på sedlarna, mums ;)Tur att du inte föreslog någonting som har med japansk pappersvikning att göra 😉

  4. Ledtråd 1: Det är 57cm brett

  5. Ledtråd 2: Tänk på att det är jag som frågar 😉

  6. Ledtråd 3: Det är 0.16km långt.

  7. Fröken Nattuggla

    160 m långt och 57 cm brett? En väldigt lång tapetvåd?

    • Nu är du väldigt nära ;)Så nära att det faktiskt inte är helt felaktigt.Det är en rulle presentpapper, som man nog skulle kunna tapetsera med 😉

  8. Fröken Nattuggla

    Så lång också! Måste ju vara en rejäl rulle det! Räcker väl i flera år om man inte ska slå in bilar och hus 🙂

Kommentera

