Arboga, vad gör man där?

Jag skall till Arboga i veckan på uppdrag.

Därför så undrar jag om det finns något där som man bör se eller uppleva?, om jag får tid över.

Så ge mig gärna lite tips, tack på förhand 😉

 

40 responses to “Arboga, vad gör man där?

  1. Man kan se mig eller den andre bloggarn Faye!Hehehehe =)

  2. *vrider sig av skratt så hon nästan får tarmvred* jag vet, jag vet!! Dör av tristess! :DNäe finns INGET att se eller uppleva. Däremot finns det världens jävla mysigaste café, Stadsgården! Missa inte det! Men sen är det slut.

  3. Eeyh!! Vem är F?? En Arbogabloggare till?? *försöker se genom skärmen*Kom btw på en sak, OM jag minns rätt är det julmarknad nu i helgen, och den bara FÅR du inte missa! Helt underbar, mysig och bara löjligt julig! På ett mysigt sätt alltså! Jag brukar shoppa mig pank där. Jag tror det är nu i helgen, om du vill kan jag kolla upp det år dig?Och ja jo man kan träffa mig med. :p

    • Tyvärr så skall jag dit på onsdag, så det lär inte bli någon julmarknad.Men fika på Stadsgården hinner jag kanske med.

  4. Träffa min syster Faye*grymt avis på att du ska till Arboga, vill oxå dit*

  5. Åh, det finns massor att se i Arboga! Ett annat jättemysigt kondis är det anrika Saga vid det gigantiska torget (ta inte två steg för mycket, då är du utanför torget). Där ligger också en tingeltangelantikaffär som heter Lyktan. I´bland kan man göra riktigt fina fynd där. Det är fint att gå utmed ån, men tyvärr är det en massa hus i vägen så någon riktig åpromenad finns nästan inte. Sen har vi gamla kära Lasse-Maja. Hans minnessten finns utanför kyrkan (granne med torget). http://www.arboga.se/arbogatemplates/Page.aspx?id=41187

  6. Tss Yris du är bara partisk. ;)Ja jag undrar också vem F är?! Mummel…Jag TROR cafét heter så i alla fall. Det eller Stadscafét. Skit samma, går inte att missa. Deras kycklingpastasallad är så god att jag blir knäppare bara jag tänker på den! :pHoppas du får det trevligt här i alla fall! 🙂

  7. Madame: nej nej NEJ Saga är inte trevligt längre.. Det var helt underbart men.. Näe. Stadscafét är hundra gånger bättre!!Däremot håller jag med dig om Lyktan!! Det är rätt dyrt där, men supermysigt!Kom även på att jag kan tipsa om världens bästa secondhandbutik som har ALLT (plus en gosekisse som tyvärr inte är till salu..) som också är mysig, billig och trevlig!! 🙂

  8. Hoppla nu skriver vi om varandra helt så ursäkta mitt spammande. :)SÅ synd att du missar julmarknaden!! :(Men jag är ledig för fika på onsdag om du skulle våga träffa hemska mig. *S*Tyvärr kan ju inte syster Yris komma, då 70 mil är en bit bort för en fika.. 😦

  9. Bar att skriva ett Snackmail och be om mobilnumret om du har tid! Eller nåt. Du inte vilket kondis som helst! Stadsis är helt underbart!! Stort, vackert inrett och ja.. Det äger. 😀

  10. Hade gärna hakat på till Arboga.Men ekonomin sätter käppar i hjulet..*sneglar på julklapparna o sonens presenter som väntar på bli inslagna*

  11. Påminn mig nästa gång jag åker till Arboga att hoppa Saga till förmån för Stadscafét. Är det det som ligger i innergården till vänster om Lyktan? Jodå, Lasse-Maja var en berest karl. Jag har hört att det ska finnas en grotta i nån skog i närheten där han gömde sin skatt men den har jag inte hittat till.

  12. Jag glömde säga att McDonalds i Arboga har jättegoda caffe latte!

  13. Speciellt när sonen fyller hela 10år.*håller för öronen då börsen ekar tomt, mamma har nyss fyllt 60år, storsyrran fyller 40år dagen före min son o det är jul där emellan*

  14. Madame: Jajamen! det är Stadscafét det! Saga har inte en suck längre! Jag har t.om hört rykten om konkurs.. Och det förstår jag. Stadsis är fullproppat jämt!! Lasse-Majas skatta är ju rätt känd men.. Den kan vi nog leta oss blå efter. :pGubben: Ja secondhandbutiken är löövely! Hjälp vad jag köpt saker därifrån!! Bl.a en unik handgjord urkarvad trästam i form av en enormt vacker och stor skål! Älskar den! Kostade 70 spänn bara..Tyvärr är gosekissen inte till uthhyrning.. 😦 Men hon har hållit mig kvar i butiken på tok för länge måånga gånger. De känner mig där nu. :PJa gör så om du vill! Du vet vart jag finns! 🙂

  15. *kramar om syster och önskar hon hade sina miljoner*

  16. Finns det inte ett gammal uttryck som går ”Det kommer efter som Arboga öl”? De kanske har mycket öl där som du kan smaka på.

  17. Mä! Får jag också hänga med och fika eller!?Brrr,,,, vet inte om jag skulle våga men roligt skulle det säkert vara. Dessutom är jag ledig på onsdag. Och ja jo, jag är en ab-bloggare bara lite anonym just nu. 😉

  18. Hahahaha, elakt! =)

  19. Men jag är en snäll anonym och jag har skickat snack.Tjing!

  20. Är ju inte så petimeter av mig.. men Carlstens Fästning ligger på Marstrandsön inte i Marstrand 😉 Arboga..de har i alla fall god leverpastej 🙂

Kommentera

