Kan ett förskolebarn vara vegan?

Först så vill jag att alla skiver på protestlistan mot de grymma morots transporterna.

Morötter skall inte stå tätt sammanpackade, de skall vistas mestadels under jord ensamma innan de hamnar i min mage.

Som ni kanske anar så såg jag just programmet ”Debatt” på SVT TV1.

Åter till frågan om vegan barn.

Kom att tänka på en köttätande barndomskompis som fick en son med en labil kvinna som inte ville att sonen skulle äta något med ögon.

Till saken hör att min kompis far är en av de största köttgrossisterna i Sverige.

De löste sig till slut eftersom sonen kom fram till att tunga inte har några ögon 😉

Jag vet att vi håller på att stjälpa planeten med vårt köttätande, men det beror inte på att varje enskild människa äter för mycket kött, utan på att vi är för många människor.

Så hur kan föräldrar ha rätten att ”tvinga” ett barn att bara äta veganmat?

Detta är ju faktiskt totalt mot vår biologi, sen får ni säga vad ni vill.

Tack för ordet, nu skall jag stoppa i mig en fet blodig oxfile.

Doest GOD exist?

Ja en GOD oxfile är inte fel 😉

Kom precis på att både kor,lamm och grisar är vegetariska, då äter jag väl bara vegetariskt 😉

8 responses to “Kan ett förskolebarn vara vegan?

  1. Kött ÄR gott.Och jag tycker inte att barn ska påtvingas något.De får välja själva när de är så pass gamla att de kan välja.Dvs ge dom kött från början sedan välja.

    • Skönt att höra att jag inte är ensam.Precis, låt dem vara som alla andra så långt det går, sedan får de själva välja mat,religion och politiska åsikter när de är gamla nog.

  2. När jag skall retas meddelar jag att jag äter allt som har en mamma. Jag äter kött av alla möjliga slag och jag tycker det är gott om det är vällagat. Barn äter det som serveras om man inte som vårdnadshavare propagerar för eller emot något, barn ärver föräldrars värderingar i unga år.

  3. Meh!Kött är bara förädlade grönsakerSå det så!

    • Det hjälper inte att äta som en vegan för att vara vegan.Det är ett ståndstagande som ett förskolebarn inte förstår.

Kommentera

