Grinig rent allmänt och speciellt på s.k. Centrumförsäljare

Idag gör jag verkligen skäl för mitt namn ”Fet Grinig Gammal Gubbe”.

Hela dagen har varit ett enda maratonlopp av misslyckanden och folk som hela tiden tränger sig före i trafiken.

Jag är grinig på precis allt och när jag handlade i affären så fanns inte det jag ville ha, GAAAAAAAAAAAAAAH (Hej Zoomo;)

Jag och min far(pappa) promenerade till SKHLM(löjligt namn för Skärholmens centrum), där står de förbannade ”Centrumsäljarna” och försöker kränga mobilabonnemang i mittgången.

För några månader lyckedes de med att sälja ett Tele2 abonnemang till min far som har en låst Telia mobil. Nej, han har inte koll.

Jag kommer inte på vad försäljningssättet heter egentligen, men det jag vet är att du som kund är väldigt oskyddad om du ångrar dig, betydligt bättre att handla av en dörrförsäljare om han lyckas bända upp min dörr.

Dialogen:

Nasaren – Får jag ställa några frågor?

FGGGMF – NEJ

Nasaren -Öhhm, varför inte det?

FGGGMF -Ha, mig lurar du inte, du fick ju inte ställa några frågor 😉

Ridå:

Lite irritation blev jag av med där 😉

Kommer hem och inser att mitt föregående inlägg havererar, räddas det som räddas kan.

Så om jag behandlar någon av er (som inte förtjänar det) illa ikväll, så vet ni varför 😉

8 responses to “Grinig rent allmänt och speciellt på s.k. Centrumförsäljare

  1. Jag har råkat ut för samma sak!! Det är unga(oftast killar) som formligen jagar ikapp en och frågar om man vill byta abonnemang!! Det slutade med att jag högljutt bad dom att LÄMNA MIG IFRED! Och när så inte skedde så blev det än mer högljutt: MEN DRA ÅT H***ETE MED ER!!! NI BLOCKERAR ÄVEN HALVA TRAPPAN!!! Gaaaaaaaaaah!!!// a.

    • Jag leker snöplog när det dyker upp för många ;)Jag har märkt att de är ändå tuffare på yngre kvinnor, som har svårt att säga nej.

  2. Jag svarar alltid att jag har Teeelia och ser så snorkigt överklassaktig ut jag bara kan. Det fungerar väldigt bra för att få vara ifred.

  3. Ska du iväg nu och ränna runt på bloggen och skälla på alla?*tittar förväntansfullt**poppar popcorn*

  4. 🙂 tack för besöket. hos mig.. 🙂 och du… dem där säljarna kan man faktiskt knäcka genom att börja prata om totalt irrelevanta saker.. och tvinga dem att lyssna… dem kommer bli spygröna i fejjan och vilja få bort en. Den förstår inom en minut att inget blir sålt – men en massa säljminuter försvinner… 🙂 ha det underbart… 🙂

    • Det är ju min taktik mot jobbiga säljare på telefon, inte för att jag ser deras spygröna ansikte.Det handlar helt enkelt om att stjäla så mycket tid som möjligt från dem, eftersom de jobbar på provision 😉

Kommentera

