Rebus: Fem nya. Kom och lek med mig igen

Jag har tagit mig lite frihet i nedanstående rebusar, ibland skall ni inte tänka på svenska och ibland skall ni inte det 😉

Jag tar även med nr 5 från förra inlägget efterom ni inte har klarat den än.

5)

r5_1.jpgplus.jpgr5_2.jpg

 

Ett litet tips till Nr 5

r6.jpg

 

6)

r6_1.jpgminus.jpgMNplus.jpgRM

 

7)

r7_1.jpgplus.jpgr7_2.jpg

 

8)

r8_1.jpgplus.jpgr8_2.jpg

 

9)

r9_1.jpgplus.jpgr4_1.jpgplus.jpgr9_3.jpg

 

10)

r10_1.jpgplus.jpgr10_2.jpg

 

44 responses to “Rebus: Fem nya. Kom och lek med mig igen

  1. 7 är Islandsmamman

  2. 5 . fredrico??

  3. 10. Bebest!!!

  4. Glädjerus=) tjohoookramizar

  5. 9. Quinia??

    • Än en gång gillar jag hur du tänker, men även den är fel ;)Notera att mittenbilden på nr 9, fanns med i förra inlägget.

  6. 9. Såklart min Dragonfaye<3

  7. oj vad Sarah är duktig…och du kreativ…Rolig idé…hoppas min hjärna hinner vakna så jag kommer på en bra gissning… ; )

  8. 6 an Arrami?

  9. Hmm…5. Hen + rico = Henrico ?=))))))))))))

  10. 5. Hanna hmmm!

  11. Då gav ju jag dig den idén…. Det var av kärlek:P =)

  12. 8. Trollan??

  13. Insaine

  14. *håller tummarna*

  15. 8:an är Bokmalen.

  16. Nope, men jag har en välfungerande hjärna 😉

  17. Skönt att man är en favorit och lite lagom svår sådär. 🙂

  18. Gloria Mundi

    BeBest var superkul!

  19. Tackar!! Det hade jag aldrig kunnat gissa! att det var jag. Kram

  20. Malen, sie bitte!

  21. Får skylla på att jag i helgen var tankeförlamad av årsbokslutsverifikat och avstämningar:-) för jag kunde inte en enda rebus:-(

  22. *Snyft* – ingen öl för jag kör LCHF:-( Kanske var det därför som jag inte kunde lösa någon rebus:-)