Rebus: Nr 26

För det som missar alla rebusar så kommer den en till.

Jag har tagit mig lite större frihet än vanligt, försök fixa den 😉

För tillfället så godkänns inte kommentarer automatiskt, bara för att göra det lite svårare.

 

26)

r26_1.jpgminus.jpgr26_2.jpg r26_3.jpg

r26_4.jpgr26_5.jpg

27 responses to “Rebus: Nr 26

  1. Alltså, jag grubblar och grubblar… Men kommer inte fram till något vettigt… 😛

  2. Var den för svår???Eller är ni för klena 😉

  3. Första: Hitlåt?

  4. Hitler – ER + åt (pekar åt)

  5. Hehe men erkänn att den var bra;)

  6. Fortfarande olöst!!!

  7. Kommer inte på vem som är med på bild.Kan man få en ledtråd?

    • Det är ju en av Adolfs kompisar.Inte den som var direkt grymmast, men den som var indirekt grymmast.Kom ihåg glasögonen.

  8. Ska det vara ett ord eller en hel mening ? (En del tror att jag blir triggad av att se pistoler på bild då jag varit med om hot i det verkliga livet) Hehe…

  9. Jaja, då vet jag :-). Men jag får inte ihop den sista biten.

  10. Jag vet inte vad du vill få fram för bokstäver med den sista bilden. Är det föremålet i sig, märket på den eller någon del av den man använder ?

  11. Sorry, vet inte märket *S*

  12. För mig är det.

  13. Himler von …. 🙂

  14. Låter någon annan slutföra det. 🙂

Kommentera

