Hur kan man inte tycka om bananer

Jag över hos ”N” och ansvarade för middagen.

Det blev ”Flygande Jakob” , ni vet med ris, grädde, chillisås, jordnötter, kyckling, bacon och till sist banan.

Visste att det är otacksamt att laga mat för mindre barn, där makaroner är det godaste de vet.

Blev lite förvånad när Nr 1 (20+) sa, ”jag tycker inte om bananer”.

Jag som i min enfald trodde att alla människor älskar bananer, kan förstå om man inte tycker om grönsaker, sniglar och kött i allmännhet, men bananer måste man ju bara trycka om.

Visst jag vet att bananindustrin är grym och det dör många människor bara för att vi skall ha bananer i snabbköpet.

Men det kan vi väl knappast lasta bananerna för, de är ju alldeles underbart goda.

Till Nr 1:s försvar, kan jag erkänna att hon åt med god aptit (med undantag för bananerna, som gick till ”N” 😉

Finns det fler människor som inte tycker om bananer???

Fyyyy!!!

27 responses to “Hur kan man inte tycka om bananer

  1. Nej, det finns det inte. OK. banan kanske inte är gott till precis allting, men Flygande Jakob ÄR gott. Det är synd om nöt-allergiker och vegetarianer som inte får äta Flygande Jakob.

    • Banan kanske inte fungerar till öl.Speciellt nötallergiker krashar hårt om de försöker sig på ”Flygande Jakob” 😉

  2. Bananer är gott…namnam…och en räddare i nöden ibland…ur hungersnöden alltså! 😉 Minns t.ex. hur vi flydde ut ur Portugal lite hastigt en sommar 1972 (landet var en diktatur på den tiden och polisen hade fått för sig att jag var en ”mycket skum amerikan”!)…hungriga efter vilda nätter i Lissabon, köpte jag en knippe bananer och ett antal majsbröd vid gränsen mot Spanien…godare måltid än dessa bananbröd har jag sällan ätit!Vi tryckte ner nästan övermogna bananer i mitten av majsbrödet tillsammans med fin mörk choklad och värmde dem över öppen eld…namnam!Vem älskar INTE bananer? 😉

  3. Det finns inte en chans att jag stoppar varm frukt i min mun. Uäk!

    • Nu vill jag ju förklara att bananer räknas inte som frukt.Har för mig att de klassas som en ört.Flamberade jordgubbar är gott 😉

  4. Jag kan äta bananer i mat men inte som de är, klarar inte av konsistensen. Däremot stekta bananer med vaniljglass och sirap är riktigt gott 🙂

  5. Jag avskyr bananer och har alltid gjort. De är äckligt slemmiga och söta.

  6. Bananer är väl ändå bär om vi ska vara petiga? Och äckliga 😛

    • Bananer kan räknas både som ett bär eller en frukt, men de är först och främst en ört.Be mig inte förklara det, för det klarar jag inte 😉

  7. …jo, Bananen är en ört och räknas både som bär, frukt och grönsak (kokbananen!)…den är lika bred alltså som den skumma amerikanen är bred i käften! 😉

  8. …vadå böjen? Jag följer EU-direktiven och äter bara raka bananer! 😉

  9. Du kan hälsa N’s förstfödda att här finns en till som inte alls diggar banan, jag kan äta det….men då ska det verkligen vara kris i magen. Den ska skrika rakt ut, ge mig något att äta NU!Men då min mage inte alls skriker så längre, så blir det inga bananer för min del!

    • Banan som är så fruktansvärt gott och dessutom otroligt nyttigt.Borde ha insett att det fanns människor som inte tycker om banan, fast det verkar ju så dumt ) ( ) (

  10. Lustigt att du tog upp detta med bananer. I förra veckan fick jag reda på att en kollega hade bananfobi!! Jag blev mycket förvånad över detta för jag hade inte hört talas om någon tidigare som haft fobier mot just bananer.

  11. Ju brunare bananen är, desto mera socker innehåller den.*skalar en apelsin o njuter*

  12. finns ett öl som heter Banana&Bread..ett verkligt gott öl..så bananer och öl kan funka..:)

  13. Gröngula? Men då smakar de ju torrt o träigt.*du är så konstig som jag misstänkt hela tiden*Baloo?! Ok…hahahaha…

  14. Här är en till som vägrar bananer.Jag äter det mesta och är inte särskilt kräsen, men bananer där drar jag gränsen.Inte nog med att konsistensen är yuak, smaken är inte ett dugg bättre.:)

Kommentera

