Även idag höll jag på att dö.

För att komma in i mitt garage, så måste man gå ur bilen och lägga en nyckelbricka mot en läsare för att komma in.

Jag har frågat min hyresvärd varför de inte har en stolpe med läsare så att min slipper gå ur bilen. Tydligen visade det sig att kommunen ägde all mark precis utanför huset, så läsaren var tvungen att placeras på fasaden.

Åter till min rubrik:

Åkte hem fråm ”N” på förmiddagen, skulle precis ta fram min nyckelbricka.

Precis när jag står en halvmeter från fasaden, så fastnade min nyckelbricka i fickan och jag blev fördröjd någon halvsekund. Vad tror ni hände?

Jo, pecis då rasar det ner en riktigt stor och vass istapp och krossades precis framför mina fötter.

Som sagt, det är inte min tur än 😉

 

16 responses to “Även idag höll jag på att dö.

  1. Omg ! Hur gick det ?Svider i mitt hjärta. Du måste ju tala ut om det ! :-ODu måste ju bara anmäla det !!!!Det kan inte vara på detta videt. Hemskt ju, kunde ju gått illa. Krossat tån eller vad som helst !

  2. Blev så rädd för din skull så jag kan knappt stava. Jag skakar av oro här. Har du verkligen ringt rätt nummer ? Vad sa dom då ? Hemskt !

  3. Hoppsan Kerstin! Vilken tur att någon vakade över dig då =0(Hemikram

  4. Ja man blir lika förundrad över varje gång det blir förhinder å fördröjningar med det man var på väg att göra och nåt sådant händer.Men allt har en mening. Ha det.

  5. …där hade du tur…spela denna vecka! 😉

  6. De där istapparna kan vara riktigt ruskiga 😦

    • Vet ju inte om det var en riktig istapp.Det jag upplevde var att det smällde till rejält och att is krossades precis framför mina fötter.

  7. Herr och/eller Fru S

    Du får vara glad för att det inte var en snöröjare som trillade ner, tänk så mycket jobb du fått då, vara hjälte igen, dessutom vänta på att offret skulle bli hämtat med ambulans osv.

    • En snöröjare hade man fått skrapa upp, efter ett fall från den höjden.Om jag inte hade tagit mot honom/henne då 😉

  8. Du fick ytterligare tid att jävlas med oss ;-DUsch o fy…..kunde gått riktigt illa.

Kommentera

