Passa dig FGGGMF

Idag var jag till Nacka polisstation för att fixa pass åt ”N”, nr 3, nr 4 och nr 5.

Det är alltid trångt där och bara några få parkeringparkeringsplatser.

Det tar ca 90 minuter innan det är vår tur (26 nummer).

Under tiden så blir barnen mer och mer otåliga.

Nr 3 sköter sig ganska bra, hon har precis borstat sitt vackra långa röda hår, fast hon hatar hårborstning eftersom hon är fruktansvärt håröm.

Nr 5 blir otåligagare och otåligare, röjer runt och vägrar bortsa håret, varje gång jag försöker så rufsar hon till det ännu mer.

Nr 4 är fortfarande lugn eftersom han sitter och spelar Nintendo DS, plötsligt tar han upp borsten och försöker få en mohawk frisyr. Det fungerar gudskelov inte så bra eftersom han har väldigt kort hår.

Strax innan det blir vår tur så går nr 4 på toaletten, där är han fortfarande när det blir vår tur.

Nåja tänker jag, det är ju ingen panik eftersom de andra också skall ha pass.

Efter 5 minuter till så kommer han ut med blött hår och mohawk frisyr.

Det skall bli kul att se hur passbilderna blev Förvånad

 

28 responses to “Passa dig FGGGMF

  1. Hahaha! 🙂

  2. Spännande! ;-)Tumme!

  3. För mig är det obegripligt varför Nackapolisen ska hålla till på det där trånga utrymmet när det finns så många bra mycket bättre platser!Tuff kille! Han vet hur han vill ha det!

    • Precis , det är helt galet ;)Visst är han tuff, förra året (7 år) rakade han nästan huvudet med stor hjälp av storebror.

  4. *”Ur barnamun” brukar man säga…Av barnahår får jag säga dårå =0)Hemikram och tack för skrattet!

  5. Ja ja, jag passar mig men nu är jag här i pga. något annat. Både som vägvisare för andra och snyftande.Jag vill öppet be om förlåtelse för att jag har skällt ut dig utöver propotioner av civiliserad slag. Min reaktion byggde på besvikelse över att du använde mitt namn som stöttepelare i mindre bra syffte. Jag kämpar för att göra mig till en bättre människa.Mig behöver inte kritisera mycket, jag förstår och återkommer självmant för att göra det rätta. Jag betvivlar inte att du har stake. Jag har läst om dig och du har min respekt.Skulle du se mitt ansikte så skulle du skratta. Jag övar på att lära mig svära. Jag har lärt mig mycket men mer återstår :PFörlåt doode om du vill.En skön vibb till dig och din kärlek / givakt / Winch 😉

    • Jag förstår att du blir upprörd på mig.Jag har upplevt dig både som en snäll givmild(gratis headers) och sympatiskt person.I andra fall så är du precis tvärtomElakt hatisk , vrång, manipultaiv och oerhört osympatiskt (kanske inte direkt mot mig).Jag har också läst att du varken knarkar eller dricker alkohol.Då finns det för mig bara två tänkbara scenarior.Antingen så har du någon elak kamrat som tycker om att jävlas eller så har du flera personligheter inom dig.Detta upplever jag som oerhört obehagligt.Så hugger jag mot dig så är det den andra personen jag jagar.

  6. jag glömde ”du” efter ”behöver” i 4:e inledningen.

  7. haha, härliga ungar :)// K

  8. Jag överreagerade, klart, ingen tvekan om saken. Mitt samvete åt på ganska duktigt men det kan vara nyttigt ibland. IRL blir jag naturligtvis inte uppjagad, glänser och uppmuntrar eller sprider chillt. Dock kan jag vara ganska bestämt särskilt mot när folk argumenterar ur luften. Jag sätter stopp efter en mening. några rader om mig,Hade jag gått på något så hade det synts, levt som nykter hela mitt liv fast har rökt cigg mellan 30-39,Jag drack ett glas whiskey innan förra julen, bara ledigt, och blinka med ena ögatGillar inte när folk uppenbarligen försöker nyttja möjligheten att dansa på mina nerver men väl gillar jag samarbete och teamwork.Jag har mediterat sen jag var 5, lång historia varför. Senare fördjupade jag mig i ämnet och höll kurser. Numera bara för privat ändamål pga, tidsbrist.Spelar klaviatur, lite gitarr, kan köra de flesta musikprogram och sjunger lite.Har sinne för inredningar.Gillar franskt stök med konstnärlig klass vilket innebär renhet, ordning, en vacker kvinna och spridda trosor på golvet :)Jag har många drag. Är friskförklarad efter mirakulös tillfrisknande på rekordtid efter olycka. I samband neurologisk undersökning. Inga fokala förändringar. Superduper. That´s fuckin´me, kan hända att jag gråter ibland men som man, där ingen som ser mig.Det känns bra att kunna återkomma och säga förlåt trots allt, jag förstår att din avsikt var inte att korsfästa mig. Jag tänkte genast, den jäveln tyckte jag om och han skriver mitt namn sådär, jo, jag log 😉 svårt att se bakom skärmen. Jag vill motivera andra som inte är lika bra på att ta steget, att inspireras till mod och våga stå för om de har gjort fel. Detta var ett utmärkt tillfälle att visa hur det går till. Naturligtvis har jag aldrig tappat kontrollen, men föredrar när allting flyter på utan svartsjuka brudar och dolda kärlekslekar. Världen är alldeles för rund för det i all sin öppenhet.Med respekt och tacksamhet för ditt svar / Winch de Lux 😛

    • Jag tog inte illa vid mig även om jag tyckte att ditt svar var lite väl upprört.Jag provocerade aldrig dig, jag ställde en fråga?Faktum kvarstår att jag tycker att du är ytterst obehaglig ibland.Men det får vi väl leva med 😉

  9. Jag har svarat Er på min blogg.Mr MG,Winch

  10. Nu har jag fått nog av trallandet. Tar bort inlägget som Ni tvättar er bil och kopierar mitt svar här på det Ni har skrivit.Hmmm, nästan ja, men känner småaktigheten i Ert ordval igen av nedvärderade karaktär. Jag har samlat ihop alla mina kommentarer, några hundra av de bästa för att publicera under inlägg i illustrerat webbokform. Många bloggare och poeter har bidragit till materialet. Vi jobbade på det fram till idag flera stycken för att sortera.Men tillbaka till saken. Er fortsatta klumpighet är inte ursäktad bara för att jag skrev ett inlägg. Jag är fortfarande intresserad att upprätta Er och min heder gentlemot varandra. Fel frågor kan uppfattas som provocerande. Jag kan på raken fråga Er 100 fel frågor som kommer att få Er att vilja krypa på väggarna men varför? Vad vill jag? Kivas med Er eller tala man mot man, med mod, styrka och sanning? Naturligtvis, eftersom jag vet att Ni har självaktning men så även jag. Jag försvarar mina ställningar och så även Ni, men omöjligt” är inget ord jag vill använda i sammanhanget. det vore överdrift.Mr MG, / Winch

    • Just det här inlägget är att familjeinlägg, så även jag känner för att radera.Inte inlägget men väl kommentarerna.Vet inte om du har rätt, kanske det finns något nedvärderande och småaktikt i mina kommentarer.Däremot så tyckte jag att jag var oerhört tydlig med att jag tycker att du är otäck ibland.Fast det ingnorerade min käre Herre.Mr Chniw/FGGGMF

    • Jag är också rätt trött på det här.

  11. no hard feelings, slappna av

  12. hahahaha… barn är underbara med sin frisyrer och ideer.. 🙂 Kram

  13. kikade på youtube klippet… hahahaha . secretly pregnant… hahahahaha.. undrar varför alla killarna försvann ur rummet.. hahahahaha..

  14. Hahahahah……det var ju ett bra lösenord om ngt!Barn kan verkligen konsten att få en att höja på ögonbrynet både en och två gånger, mina har också den färdigheten.

Kommentera

