Rapport från Tallinn

Sitter på Amarillo och dricker mörk estniskt öl(Saku).

Saknar er alla

Edit:

Bifogar en bild på en Strawberry daiquiri tillägnad Ogreppad

20110305_004.jpg.

60 responses to “Rapport från Tallinn

  1. Hoppas du har det riktigt trevligt!!! :)Kram!!

  2. Är du på knull turné ? Hahah

  3. Nu fan får du då klicka dig blå med mobilen gubbjävel.

  4. Men ok, bara för att vara lite sjysst så ska jag inte… fast jag kunde. :-)Jag är inte av den ynkliga sorten som många tänker sig.

  5. All right, fendersam är inte jag, jag är för stolt för det :PLucky you, jag borde besöka Tallin också. Hört att d r en vacker stad.Skål till er. / W

  6. Eller förresten.Du raderade en viktig sak från ditt inläggs ”snacka om beige att kalla någon CP”Jag skrev att våld är sista lösningen för mig både vad det gäller verbalt och fysiskt. Om jag blir trängd och inte ges alternativ händer det i mitt tillstånd av PTSD att jag gör andra som gör mig illa illa tillbaka. Tänk på att jag har ensam hela forumet emot mig. Viljan att få mig att framstå som ond är stark hos flertalet. PTSD är ingen ursäkt det är en förklaring. OM man bemöter mig med respekt uppstår inte problem, men eftersom problem får era bloggar att växa så har ni väl inga gränser. Är väl därför du lämnat din blogg öppen ? Du vågade inte låsa den innan, nu har du glömska som ursäkt för din feghet inför gruppen som annars skulle ge sig på dig ? Eller ?Ja, jag vet nog hur gruppdynamiken på Aftonbladet fungerar. Kan inte vara lätt att vara vän med ett gäng efterblivna och vart skulle du ta vägen annars ?Vassego. Nu får du besök.

    • Jag har inte raderat en kommentar det senaste halvåret, så försök att hitta den igen.Du har nog bara sprungit vilse bland alla bloggar 😉

    • Har någon kommentar tagits bort så har det varit av misstag från mig.Däremot så reserverar jag mig rätten att ta bort kommentarer närhelst det behagar mig.

  7. Winch: Jag har varit i Tallin, det är en ganska mysig stad i centrum faktiskt. 🙂

  8. Och nej FGGGMF jag skulle inte säga vad som helst om dina barn, du har inte gjort dig förtjänt av det. Jag vet att du någonstans förstod att det inte var läge att blanda dig. Tolkade det som att du retades lite bara för skoj och höll dig vid, ngn. gräns. Men som sagt, jag har varit trakasserad länge nog så det vart ingen lek längre för min del. DET förstod inte en annan och jo, jag ger mig på om det inte finns vett att sluta i tid. Skulle du sagt vad Hemimamma gjorde skulle jag ha gjort likadant. Det är inte till personen jag ser utan handlingen. Du skötte dig väl nog för att slippa. Din stolthet, Hemimammas egna skam. Givetvis har du bidragit och det är inte mitt bekymmer… men men.Tänk till nästa gång (ni som inte gjorde det).

    • Har inga egna barn, snyft!!!Jag gav mig på dig på samma sätt som du ger dig på andra, därför att du gav dig på mina systrar.Jag kan garantera att minst en av dom är riktigt jävla trevlig IRL:

  9. Hoppas du har det gott i Tallinn =)

    • Äntligen en som stavar rätt, det var sjunde gången jag var i Tallinn och nu har jag äntligen lärt mig stava.Det var en kanonresa.

  10. Jag ser DF att du nu släppte mig fram i din blogg för att du är rädd att jag ska bråka här. Det är patetiskt. Jag skriver sakligt till dem som kan konsten att bemöta mig. Förstår inte denna övermåtta av oro. Bara lämna i fred vad jag skriver så löser sig saker. Det är ofattbart för mig att ni tror att jag måste ses efter annars saboterar jag för alla. Icke. Vi får hoppas att han får sig en trevlig resa. Vore beklämmande för FGGGMF om det blev bloggbråk nu när han inte kan hantera bloggen han annars kunde om han vart vid sin PC eller bärbara hemma.Jag tycker du ska sluta tjafsa så mycket DragonFaye. Jag vill verkligen inte sabotera, men dina lekar går för långt. Allt för många blir indragna, för jag håller inte tyst då jag blir utsatt i den proportion jag blivit. Bara sluta med dina fasoner DF så är det frid och fröjd för alla parter.

    • Detta är en kommentar som är kandidat för radering, den har inget med mitt inlägg att göra och är bara en krigsförklaring mot en annan bloggare.FY SKÄMS!!!Jag hade kunnat följt bloggen via mobilen, men jag valde att ha ett liv och njuta av kryssningen istället.

  11. Fortsatt trevlig resa FGGGMF

  12. Även mig?

  13. Skrivet till Hemimamma och er andra som inte förstår att sluta med galenskapen:”Vad vet ni om mig, min kondition, mitt liv och diagnos egentligen. Vilka är ni att säga allt ni gör ? Ska man behöva ta fotografier av läkarintyg för att ni ska begripa respektera gränser i tid.Ni har lekt nog med mina nerver, jag har upprepat varnat er. Ni har endast er själva att skylla. Och har inte jag diagnos och orsak till att reagera. Så har du enbart fantasifoster till döda barn.Ni har gått över alla gränser tio gånger om och ni fortsätter bara att köra över till ren GALENSKAP.Stopp är stopp för friska människor men inte er.”

  14. Skrivet i Hemimammas blogg. Åter igen markering som enbart rullas över:”Är du min läkare Kjell-Åke ? Vem är Kao att uttala sig ? Och VAD vet du vad jag inte utsatts för här på bloggen. Jag hoppas att du och ni samtliga har vett att se vilket motstånd EN person (mig får). Ej enbart för detta. Det finns numera tusentals blogginlägg som mer eller mindre handlar om SKABBRÄVEN, CITATHORAN mm. SLUT säger jag bara !Man behöver inte ens ha PTSD för att bli förbannad, men när man har PTSD blir det svårare att inte bli det. Är det svårt att begripa på något vis ? Detta var en MARKERING på att det får fan med vara NOG ! Inte ett påhopp som det kan se ut som.Ni är inte medvetna om vad som pågår eller så är ni fullkomligt efterblivna.Vad mer ska behöva sägas ?”Stopp är stopp för friska människor men inte er !

  15. Kjell-Åke hos Hemimamma säger:”En sak är solklar vännen vi kan inte mäta oss i fråga om ”värsta” upplevelsen. Alla och allas trauma ska respekteras och framförallt aldrig ifrågasättas. Allt är alltid individuellt sen kan vi undra över varför vissa väljer att konkurera i offerrollen. Det är tragiskt och jag mmenar att det är påverkan av det samhölle vi lever i, i synnerhet nu då alla skadade lama sjuka ska arbeta. Jag vill påstå att fendersam tillhör den kattegorin, hoppas jag har fel!Nalle 🙂 / K-Å”Jag säger:”Just det.”

  16. *** Nu har du säkert fått besök som belöning MGGGMF ***Nu tycker jag att detta ”krig” om rätten att få vara sjuk borde vara avslutat för att det inte ska bli allt för löjligt eller skämmigt för Hemimamma själv och hennes medsjuka vänner 🙂

  17. Oj, menade inte att ditt namn stava fel. Av – respekt – *host* måste jag ju skriva bokstäverna i rätt ordning FGGGMF

  18. Aldrig sett en sådan BILLIG kommentar till undanflykt som av Hemimamma. Men men… ynkedom som sagt. Klokt av dig att släppa greppet, vad annat kunde du ha gjort ? *skrattar*

  19. Men sluta spamma hans blogg när han inte ens har en chans att säga nånting om det. Snacka om att utnyttja en svaghet.Men det är väl så du gör nu är andra har Stollefiltret på?*skakar på huvudet*Usch.

  20. Vad gör du själv här DF ?Go natt på sig

  21. Jag skriver i en VÄNS blogg. Och det här är min tredje kommentar. Bara ETT har handlat om dig. Viss skillnad. Du har en egen blogg, skriv där istället! Eller använd Hemis inlägg som hon öppnat för din.Gonatt.

  22. @ FendersamNär jag kommenterade dig första gången 2 mars 2011, kl 03:29 så skrev jag detta:Fendersam? Vad är du för ”typ” som ger dig på folk som pysslar med sitt eget i lugn och ro? Om du stör dig så på hur Faye och andra i tråden är, varför går du inte bara din väg och låter henne vara ifred?Ingen tvingar dig väl att läsa? Om du låter folk vara ifred antar jag att karma är att du får vara ifred? Hon lär ju låta dig vara ifred utgår jag ifrån?DU SVARADE:fendersam2 mars 2011, kl 03:38hemimammaJag är den inte så självömkande typen. Det är väl därför jag fått så smickrande smeknamn som PISSMYRA CITATAHORA SKABBRÄV mm.Läs svaret till Faye ovan så kanske du förstår, bara kanske.NÄSTA DAG SÅ GER DU MIG DE VIDRIGAST TÄNKBARA ORDEN (som numera är borttagna av aftonbladet)Hur skulle det vara om du anpassade ”straffet” efter brottet?Jag ställde en fråga – Du skändade mig grovt INGEN KORRELATION

  23. *slut*

  24. Du har mail.Kram!

  25. Inte på mina senaste! 😉

  26. Lika roligt varje gång att läsa vad som hänt när man varit borta över helgen.

  27. Verkar inte bättre, nu får du fasen hasta in till mig o kommentera din svikare ;-D

  28. Jag ber om ursäkt FGGGMF att jag svarade F men jag hoppas att du har överseende med det under rådande omständigheter. Självklart utgick jag från att du hade en fantastisk resa… =0)Hemikram

  29. Åh, den ser god ut! Bubblar den?Får man äta upp HELA jordgubben?Bra att du haft det bra =)

Kommentera

