Jag är för kärnkraft /FGGGMF

Nämligen FUSION.

För er som ännu inte är övertygade så kan man även förbränna olivkärnor 😉

39 responses to “Jag är för kärnkraft /FGGGMF

  1. Ja det skulle verkligen vara något revolutionerande, undrar hur det egentligen är med de där italienarnas experiment. De verkar hålla på med en massa patentförfarande nu. Kanske det bara är en bluff…..låter lite väl bra för att vara sant. Men men…..hoppas kan man ju.Egentligen så är det ju idiotiskt med patent för en sådan här extremt viktig uppfinning. FN kunde väl ha en fond och ge uppfinnarna en rejäl summa pengar och då menar jag verkligen en rejäl summa.Sedan så kunde alla fakta om det hela läggas ut för alla att utnyttja. Och inga möjligheter att ta patent.Janne

    • Tänk om någon hade tagit patent på hjulet eller elden ;)Själv tror jag att oljeindustrin motarbetar detta så hårt de bara kan, eller så köper de upp alla rättigheter.

  2. Exakt vad jag tror också, kanske det hade varit bäst för Rossi & Co att kabla ut all information på Internet och nöja sig med äran att vara den som kom på det.Det är ju så lätt att råka ut för en ”olyckshändelse” liksom.

  3. Fan skriv inte sådana rubriker. Jag blev ju nästan tvungen att radera dig från mobilen. ;)Och självklart har oljeindustrin ett finger med i det hela. Pengar pengar pengar..För övrigt tummar jag zekes kommentar om patentet!*skickar fredagskram*

    • Man måste ju ha hårda rubriker, för att få läsare.Tackar för fredagskramen ;)PS!Tänk om jag gillar fission också ;)DS!

  4. …jo, FUSION, ja Tack! …men när når vi dit? 😉

  5. …du inspirerade mig till ett Fusions-inlägg:http://blogg.aftonbladet.se/launy2/2011/03/fusionsenergi-framtidshoppet:-)Ha en skön helg! 😉

  6. Ja med dig förvånar mig ingenting. 😉 Du är säkert för.. Eh.. Ja.. Något annat dåligt också. Sprit och sånt. ;pFredagskramen ger jag så gärna! Klart man måste ge en sådan, det är ju helg. 🙂

    • Jag tycker man skall samla ihop all alkohol på en gigantisk supertanker och skicka ut den till havs för att sedan sänka den.- Jasså, du är nykterist?-Fan heller, jag är dykare 😉

  7. *asgarvar* Jag har alltid velat ta dykarlicens och nu gav du mig det ultimata skälet. ;D

  8. Jag är lite för atombombad för att förstå detta inlägg för tillfället, men jag skrattar att jag är med på din lista som En otrevlig tjej!Fast nuförtiden är jag dessutom tarvlig.

    • Äntligen har du upptäckt det.Jag har väntat så länge, nu kan jag ändre tillbaka det igen ;)En tarvlig otrevlig tjej, det låter det.

  9. Förlåt!Men ändra inte tillbaka då din tolkning är närmare sanningen!

  10. Jag med. Jag vill att dom befintliga ska kollapsa. ;- )

  11. Å det innebär mobbing VM antar jag 😉

  12. Blubb blubb? Vad fan håller du på att drunkna din fårskalle? Du kan ju inte dricka under vatten begriper du väl!*suckar åt karlars korkade beteende när det gäller alkohol*

    • Gasp, uppe och hämtar luft igen för femte gången ;)Synd att kolsyra ine är baserat på syre, för då skulle det bli mycket champagne 😉

  13. Du med din sabla champagne. Själv sitter jag och kopplar av med cider. Jag sket i licensen och hoppade i plurret ändå. Drakar simmar jäääättebra! *host*Fan femte gången förresten? Ska du ha hela lagret för dig själv din jäkel? ;p

  14. Så fasen heller! *snärtar till gubben i baken med svansen*Ha! Känn på den du! ;D

  15. Neeej inget bubbel säger jag ju! *klamrar sig fast vid sin cider*Stingrocka?? Nej nu…:!*ger den drakiska versionen av en bitchslap, med andra ord, en wingslap* :p*skrockar och häller ut champange i havet bara för att. ;)*

  16. Ohh jordgubbar!! Mummammuuuums!*känner sig gravid och får cravings efter jordgubbar*Nu är du ju bara elak. :p*flinar och ger en synnerligen snygg snärt med svansen* 😉

  17. Ohh snuskis..? *virar svansen om ena benet*Btw på tal om nåt HELT annat, har du sett mitt senaste inlägg? Du MÅSTE kommentera! :D*snor en till cider med en vinge*

  18. Nähä vad är det för fel på cider och jordgubbar då? Jag tycker ju inte OM champagne! Jag är ingen dam vet du. ;pSnygg pose? Eh.. Vilken av dom? 😉

  19. Nu är du fast so vän för alltid om jag inte låter dig gå. ;)Jag?Dam? Never. Vill inte, kommer inte bli.:P Däremot är jag rätt bra på att vara kvinna! Hehe.Sov sött!!*gonattkramar*

Kommentera

