Slipp etiketter och hitta alla AB bloggares nya inlägg ändå.

Jag har skapat en feed som heter

http://pipes.yahoo.com/pipes/pipe.run?_id=621503c8353b821e1cb91a9b930cc9cf&_render=rss
 som ni kan lägga upp i en rss widget.

Detta är fortfarande ett test.

Just nu är det drygt 120 +180 gamla ab bloggare registrerade på den
Följande nya bloggar fick jag inte med än, vet inte hur feeds fungerar på dessa siter ännu.

http://peter.sjodin.com/
http://finest.se/thomasoscarson
http://marcus.mhzmediaproduktioner.se

 

Jag har inte gett upp dem ännu.

När jag kommer hem från Mallis så fixar jag en med kommentarer också , om detta fungerar bra 😉

Vad är då fördelarna med en fast registrerad lista med bloggare:

1) Du slipper att hela tiden ange etiketter på dina inlägg.
 2) Vi slipper blandas ihop med annat material som har med aftonbladet att göra.
 3) Vi slipper eventuella bloggtroll i feeden, eftersom jag(fgggmf) hanterar listan.

Finns det några nackdelar då?

1) Jag kontrollerar listan 😉
 2) Vi litar på att en utomstående leverantör hanterar feeden (yahoo)

 

Ni

som inte litar på mig kan skapa en egen feed, jag ger er gärna min feedlista så att ni kan göra vad ni vill med den.

Om ni inte finns med på listan men är f.d. aftonbladet bloggare så kontakta mig så lägger jag upp er.
 Om någon skulle missbruka denna feed, så känner jag mig fri att radera den bloggen från listan.

För att sammanfatta listan.

Det är lätt att komma med i listan, det är ännu lättare att åka ut 😉

28 responses to “Slipp etiketter och hitta alla AB bloggares nya inlägg ändå.

  1. Det låter bra. Inte för att jag förstår nåt, men det låter bra iallafall 😛

    • Tycker att det är lite hackigt, tror att feeden eventuellt är för stor.Får försöka begränsa antalaet inlägg frpm varje bloggare.

  2. En dum fråga, räcker det inte med det senaste inlägget?

  3. Låter bra men fattar inte hur ? =P Tacksam för hjälp ! Kram

  4. Vet inte vad det är för lista som du refererar till. Men lägg gärna till mej.

  5. Tack, jag har lagt in den! Kul!Det blir nog inga problem att hitta kompisarna, mitt problem är att 3 – 4 stycken ännu inte har skapat nya bloggar… 😦

  6. Ja det vore bättre om det var bara senaste inlägget i stället, om det går att ordna.

    • Det blir lite krångligare, men det är nog bättre för då slipper vi överaktiva användare.Kramar från ett varmt Mallis 😉

  7. Men du, nu tycker jag detta blir jätteförvirrande.Hade vi inte redan kommit överens om att använda aftonbladetblogg som tagg?http://sv.wordpress.com/tag/aftonbladetblogg/feed/Jag vill inte skriva GAB. Det låter fånigt och är redan upptaget.Jag röstar för det redan påbörjade ”aftonbladetblogg” som tagg (etikett på svenska)

    • Vissa har kommit överens om GAB och andra om aftonbladetblogg.Om jag får till det så slipper ni att tagga era inlägg och kommentrer överhuvudtaget.Simple is beautiful ;)Kramar från ett varm Mallis 😉

  8. Mallorca? Vad är det för snickesnack? Du kan ju inte resa iväg när du har viktigare saker för dig!!’;-)Jag fortsätter också med aftonbladetblogg tror jag. Det funkar bra. Alla vet vad som åsyftas.

  9. Jag skulle gärna vilja va med men jag antar att det inte går om man är på Metro (fast den är wordpress-baerad)?

  10. Vadå feed? Jag förstår ingenting.Och tagg? Hur sätter man en sådan?(gör jag bort mig nu?)

  11. Sista meningen låter inte särskilt trösterik. Ska du sitta som enväldig domare och bestämma varför och vem som ska åka ut från listan ? LÅter inte särskilt demokratiskt….

  12. Jag blir lika fundersam över det där sista som du Kao. Det första förstår jag inte ens… *suck* Tur att det finns folk som kan klura ut saker. Jag kanske förstår senare… 🙂

  13. ?? förstår inte? Eller rättare sagt jag får det inte att fungera. Tacksam för närmare instruktioner.

  14. sista inlägget tycker jag annars blir det så tungrott…Hemikram

  15. Jag får det inte heller att fungera…

Kommentera

