BIBÅNGARE och Pentat

Ibland så saknar jag de lite hätska diskussionerna från AB bloggen.

Då menar jag inte ordväxlingen med  bloggtrollen, den kan jag vara utan.

Jag inser också att jag inte är så ordkunnig som jag tror.

Har sökt efter BIBÅNGARE på många ställen utan att få svar.

I hissen ny hörde jag konversationen ”Har du pentat …..”.

Någon som vet vad ”pentat” betyder?

 Jag vet eftersom jag hörde hela konversationen.

Filmen får mig att tänka på Stiga, kan ni gissa varför.

Följande video tillönskar jag de bloggare som är ordutmanade (word challenged), tänker främst på en bloggare(och dennes okritiska medlöpare) som tror sig veta allt om sanningen speciellt i  Libyen, men som inte har någon läsförståelse.

 

När jag ändå är på gång, så tillägnar jag följande video till SuperZeke, Lincoln m.l.

10 responses to “BIBÅNGARE och Pentat

  1. Jag satt faktiskt och saknade våra gamla bloggtroll för en stund sedan. De fick tråkig tid att rinna iväg. Undrar hur de har det på sina boenden nu…

  2. Vet du att de medlöpare du insinuerar kring är just de bloggare du tillägnar nästa video?

    och att de är tillika källor till sagda bloggare?

    Så varför ifrågasätta den ena men inte de andra?

    Hur resonerar du? Är det könet som avgör?

    Du får gärna ge mig en personlig förklaring som inte publiceras.

    • Med medlöpare så avser jag i detta fall ”Erik H” och ”Björn B”.
      Sedan kan jag tyvärr inte hjälpa att du läser in andra personer än de jag avser.

      När det gäller Superzeke och Lincoln så har jag läst så mycket av dem att jag har insett att de vet vad de pratar om.
      De har kanske lite för mycket konspiratoriska yttringar för min smak, men i huvudsak håller jag med dem.

      Detta kan inte sägas om den Kadaffi älskande bloggaren som anklagar media för att ljuga och vara vinklat (vilket stämmer), men själv är minst lika ensidig och lögnaktig.

      Vad har kön med detta att göra?

      Jag vet inte om du bedömmer folk utifrån kön, men jag hoppas att jag inte gör det.

      Dessutom vägrar jag att ta kommunikation under täcket, det är väl coverups som vi vill undvika 😉

  3. Allihopa är dessutom vänner till mig, vilket naturligtvis får mig att undra också…

    Betyder kritiken mot henne automatiskt kritik mot mig?

    (även här gärna ett svar inkognito)

    • Jag visste inte att ”Erik H” och ”Björn B” var dina vänner.

      Så när dina vänner kritiseras, då känner du dig kritiserad?
      Det kan jag förstå om du delar deras åsikter till fullo, vilket jag inte tror att du gör.

      Så svaret är nej, jag kritiserar inte dig, men kan inte hjälpa om du tar åt dig.

      Fortfarande inga coverups 😉

  4. Jag avsåg SuperZeke och Lincoln, som är lika kritiska till västmedias medlöperi i USA’s propagandakrig, som både Mavera och jag. De inser också att man utmålar Khadaffi ensidigt till att vara djävulen själv, ända sedan västmakterna insåg att han inte tänkte vara deras ledhund och själv bestämma över oljan. Innan KHadaffi tog det ställningstagandet var var USA helt med på noterna och ville gärna göra affärer med honom.

    Zeke och Lincoln har skrivit MINST lika kritiskt om Libyen och USA’s mellanhavanden och det vet jag eftersom jag läser bådas ALLA inlägg och vi har diskuterat dessa frågor i över ett år. Alltså innan ”Arabvåren”

    Jag diskuterar gärna öppet, det var ett erbjudande inte ett krav. Jag har många erfarenheter från Aftonbladet blogg att mycket underhandlingar skedde (lämpligt eller inte) bakom kulisserna, och jag vet inte vilka som föredrar det ena eller andra, något allvarligare än så var det inte.

    Eftersom Anna betackar sig vänskap med mig pga av att jag är vän med Mavera (jag håller inte med henne till 100%, men mycket) så undrar jag om det gör att eftersom du är vän med Anna, betyder det att du inte vill vara vän med mig då?

    • Både SuperZeke och Lincoln är nyanserade, det är främst det jag saknar hos Mavera.

      Det har inget med kritiken mot USA/Nato att göra, jag håller med i mycket om det som skrivs.

      Det är just det ensidiga i att det är bara min sanning som räknas,allt annat är ondskan.

      Personligen så hyllar jag subjektiviteten objektiviteten , även om jag misslyckas ibland 😉

      Det där om vänner eller inte, först tänkte jag skriva att det låter som ett sandlådebråk
      Sedan insåg jag ju att hela bloggen är en sandlåda 😉

      På bloggen så har jag ingen extrem lojalitetsplikt mot ”vänner”.
      Visst jag gillar Anna och känner att vi har liknande åsikter, dessutom hade jag ju träffat henne IRL.

      Privat så har jag 4st riktiga vänner, som jag antagligen skulle stödja även om de begick hemska brott.

      Så slutklämmen är att det som hände mellan dig och Anna, hände just mellan er två.

      Jag känner ingen skyldighet att ”välja”/”välja bort” bort någon av er.

      Så jag är definitivt vän med dig, tills vi har ett jättebråk 😉

  5. Jag gillar också Anna och är väldigt ledsen att hon valde den väg hon tog i stället för att skilja på sak och person i mitt fall. Läser man mina kommentarer i hennes inlägg så är de inte en kritik av varken henne eller Mavera utan bara ett ställningstagande och framförande av min syn på Libyen/Khadaffi och jag är inte fanatisk i varken försvar eller anklagelse, mot någondera parten.

    Bloggen kan verkligen vara en sandlåda och MIN avsikt var INTE att bli osams med henne och jag har inte för avsikt att bli osams med dig heller, då du är dubbel hemihero och det skulle svida om du såg ner på mig, då jag beundrar dig.

    Vad är att vara subjektiv egentligen? Är det inte bara en oförmåga att ta ställning och därmed feghet eller bara en brist på tillräcklig info åt någondera hållet? Vem kan verkligen veta och bedöma vad som är subjektivt i fråga om åsikter och politik? Det går ju inte att bevisa i randomiserade oberoende försök, som Milgram experimentet eller Lucifereffekten tex…

    😉

    Hemikram

  6. Jag måste ha varit trött när jag skrev förra kommentaren.

    Det är objektiviteten jag hyllar och ingenting annat 😉

    Om vi skall försvara Anna lite, så hoppade både du och M på henne och skrev att USA var minsann inge duvunge, m.m.

    Detta fast hon aldrig nämt USA och i flera kommentarer försökte få er att förstå att hon inte hyllade dem.

Kommentera

