Har vi rätt att skapa vår egen sanning/verklighet???

Funderar lite på de möjligheter som wordpress ger, där vi kan ändra våra egna och andras kommentarer.

På AB kunde vi visserligen radera kommentarer, vilket jag även råkat ut för här på WP i veckan(ja det stör mig).

Vad handlar det om?, att skapa en egen virtuell verklighet där vi kan spela huvudrollen och styra upp alla andra.

Det är bara att erkänna att jag vid vissa tillfällen har varit sugen att påverka min egen image, men hittills så har jag bara raderat elaka och dumma kommentarer.

För mig och många andra är detta en offentlig dagbok, men för vissa så tycks det mer handla om att förstärka och förljuga en falsk sanning.

Nej, jag är inte bitter 😉

Som svar på min fråga i rubriken.

Självklart har vi rätt att skapa vår egen sanning/verklighet, men det är knappast värdigt att försöka förändra den enda sanningen (nej jag är inte religiös än).

PS!

Vill bara påminna alla er som är med i AB gemenskapen och finns i RSS flödet, det är ingen ide att ändra eller radera en kommentar, de finns redan i flödet 😉

DS!

4 responses to “Har vi rätt att skapa vår egen sanning/verklighet???

  1. Vänta här… det är något FUNDAMENTALT fel med detta inlägg…

    Skulle någon vilja säga något elakt till DIG???

    Du har ju ingen Ohly eller annan baktung last med dig??

    *Hemipepkram*

Kommentera

