Jag är en kommunist

de flesta helgerna, det är då jag beter mig som en kommunist.

Visserligen så springer jag inte omkring och önskar livet av folk.

Jag brister lite i frågan om konspirationer, men om jänkarna anfaller Iran så får jag omvärdera vissa saker.

Under helgerna så bidrar jag inte till samhället med några skatteintäkter.

Moms(och spritskatt) räknas inte , eftersom när den infördes (som Oms) så var definitionen, en tillfällig skatt på några få procent.

Jag dricker gärna rödvin och svamlar så mycket jag orkar, dessutom så hoppas jag att andra människor tar hand om mig då jag mår illa.

Visserligen tycker jag om Champagne ännu mer, men det dricker jag bara mitt i veckan(älska tisdagar,onsdagar och torsdagar)

Dessutom är jag en djävel på att klaga på att andra inte gör som dom skall, gör som jag säger och inte som jag gör.

Visserligen brukar jag nyktra till på söndageftermiddag.

Mitt i veckan så betalar jag oerhört mycket i skatt, samtidigt som jag skänker pengar till välgörenhet(ännu mera skatt).

Alla är vi jämlika, vissa är dock mer jämlika än andra.

Egentligen så är jag en jättetrevlig kille/gubbe.

Dessutom är jag förärad den tredje graden av ett ytterst förnämligt pris.

9 responses to “Jag är en kommunist

  1. Nu puffar jag mig själv, även om jag inte är kommunist just i dag 😉

  2. Och HUR vet du att det är ytterst förnämligt? 😆

    Jag kan puffa dig med, eftersom jag är Marxist varje dag.

    Finns det något en grinig gammal gubbe inte skämtar om? *nyfiken*

    Hemikram

    • Det är alldeles för lite god satir på bloggen, så jag tyckte att jag kunde lämna ett litet bidrag.

      De stora komikerna hävdar att man kan skämta om allt, men inte alltid.
      Sten-Åke Cederhök hävdade att bra komik berodde till stor del på timing.

      Själv har jag lämnat skämt som rör pedofili, kanske har jag blivit vuxen 😉
      Annars så är det mesta kul att skämta om.

  3. Hejsan Hemihero av tredje graden, nu vill jag hälsa från ”Jesusmannen” att du är en hero även där och att han gärna tar en fika och spikar lite på lantstället.

    Jag hoppas att det ska ske till sommaren… eller?

    Hemikram ♥

    • Jag litar på att Jesus är snickare, fast jag anar att han tycker om att fiska också.

      Just nu är det inte mycket som behöver snickras, däremot så kommer jag att behöva goda råd, gällande förvaltning av fritidshus 😉

      Jag antar att paketet kom fram.

  4. Min ”Jesusman” tror jag på, fast jag är ”Kommunist” *Hehe*

    Jag har ett synnerligen intressant svar på dina frågor hemma hos mig…

    Hemikram

  5. Pst! Nu haver jag svarat och spörjat en del…

  6. Nu vill jag veta lite om pengarna, hur mycket kontanter i NOK behöver vi för ett dygn?

    Hemikramar

Kommentera

