Jag är förbannat förbannad

Jag är som vissa av er vet en borgare (läs folkpartist) med socialt patos.

Vad i helvete håller alliansen på med, nu skall vi smygas in i EMU samarbetet. Ta er djävla skit euro och dra dit pepparn växer. Det är fanimig landsföräderi.

Sossarna då, jo de väljer en hård högersosse. Inte för att det är i linje med deras tradition, utan för att det kommer att ge dem fler röster(de har fattat 2/3 samhället). För det är mycket viktigare ha att ha många röster än att ha rätt.

MP är som vanligt flummiga muppar som tror att jorden snurrar bäst om den är grön. Visst gå tillbaka till naturen och käka nötter, mossa och as.

Sedan har vi kommunisterna som inte vill något annat än att ha ihjäl alla kapitalister.

Snart är det bara SD som står för sin politik och då är det illa.

Vad i helvete skall jag rösta på, vid nästa val.

Skall kanske ringa Bert och fråga, han var iallafall ärlig.

Jag är inte bitter…

8 responses to “Jag är förbannat förbannad

  1. När du studerar vad vänsterpartiet är idag, så är det vad sossarna var igår.

    Så det är väl bättre att rösta på dem i så fall? Vi i V vill INTE med i Eu-pakten

    Hemikram

  2. Det börjar bli riktigt svårt att hitta något parti som man vill lägga sin röst på.

    Jag hoppas ju på att nu när sossarna har en ny ledare skall tvinga allians partierna till att verkligen visa vad dom står för.

    MP är inget alternativ för mig, Vänstern är det definitivt inte, SD är iofs tydliga med var dom står, men det är ju inte samma sak som att jag tycker deras ståndpunkt är riktigt.

    //Herr S

  3. ja, men vänsterradikala är inte vänsterpartister. Det finns vänsterradikala och högerradikala, det vet du ju. Och vänterpartister är dessutom inte kommunister längre, förutom på Liberala medias förstasidor.

    Tja för dig vill jag i så fall rekommendera Liberaldemokraterna.

    De kan behöva dig för att få ordning på kansliets datasystem =0)

    De är emot FRA och IPRED och vill ha det som Folkpartiet svikit. FRIHET

    Hemikram

    • Fast som jag har fattat det, så samlas det alldeles för många ”tokar” i Liberaldemokraterna.
      Är väldigt ambvivalent inför FRA och IPRED, vill ju att man skall kunna ha ett privat liv på bloggen, men samtidigt måste upphovsrättsinnehavarna få ersättning.
      Kultur är nödvändigt.

  4. Du har väl en politisk ideologi i botten? Följ den, vad den än är. Det ger respekt. I.a.f från mej.
    Varför ska man käka valfläsk och ändra sej stup i ett? För enbart sin egen skull?
    Du har väl läst http://www.svemyko.se s blogg? Där kanske du har en själsfrände och ett helt nytt liberalt parti att rösta på…

    Men jag gillar det du skriver (liksom jag gillar svemyko = svensk myndighetskontroll) trots att jag inte delar alla hans åsikter, men många av dem.

    Ha det gott
    Kao

    PS: Svante Svensson har erbjudit mej att hämta mej (40-50 mil) för att jag ska övernatta i hans gästrum i hans lilla stuga på vishan. Hur dum tror han jag är? Han skrev även sin adress, som min dotter tog reda på är fejk. Tråkigt, för jag har alltid gillat denna nykomlings åsikter, såvida de inte bara sitter i käften.

    • Man skall nog alltid vara beredd att förändra sin politiska syn.
      Det som jag tycker är dummast och har svårast för är
      ”Jag har röstat på X i 40 år och det kommer jag göra tills jag dör!!!”
      Det bevisar bara att folk inte vågar erkänna att de eventuellt har haft fel i 40 år 😉

      Be din dotter kolla ratsit.se istället, där hittade jag en person som stämde.

Kommentera

