Barnmisshandel

Jag , N, nr3 och nr 5 var ute på landet.

Nr5(8 år) hade varit arg och irriterad hela dagen och bråkat med nr3 så mycket hon orkade, jag hade använt allt mitt lugn för att kunna hantera henne.

Tills hon blev  upprörd över att hon inte fick bestämma vad vi skulle se på tv(efter 4 timmars barnprogram), hon  stormar in i sitt sovrum och slänger igen dörren, där tappade jag tålamodet och stormar fram och slänger upp dörren.

Problemet var bara hon stod kvar vid dörren som träffar henne rakt i huvudet och hon flyger 1.5 meter bakåt(väger ca 20kg) och landar på rumpan. Jag rusar fram och lyfter upp henne, är rädd att jag brutit  hennes näsa som är jättesned. Hon gråter och grimaserar, gudeskelov är det grimaserna som gör att näsan är sned. Det visar sig sen att dörren träffade mitt i pannan, vilket nog är bästa stället om man måste träffa någon i ansiktet med en dörr. Hon slutar gråta ganska fort när hon fått lite is på pannan.

Hela den kvällen var hon jättesnäll, vem sa att lite barnmisshandel inte var bra 😉 , eller?

Själv sitter jag nog bara och skakar i en timme p.g.a. adrenalinpåslaget jag fick.

Om det blir en nästa gång så kommer jag nog inte slänga upp dörren.

 

6 responses to “Barnmisshandel

  1. Jag skulle nog också ha blivit så där förbannad.

    *försöker trösta*

  2. Tack(om det är mig du försöker trösta).

  3. Usch, så det kan bära till. Tur i oturen att det tog i pannan.

  4. Det är mänskligt att vara förälder…

    Oroa dig inte du är normal. 😉

    Pephemikram

Kommentera

