FGGGMF förföljd av Generaldirektör!!!

För någon vecka sedan så var jag på väg hem från min kund som är en statlig myndighet.

Jag passerade receptionen  och var på väg ut genom dörren när jag tyckte att en kvinna verkade tilltala mig. Jag tänkte att nu tog hon nog fel på person och fortsatte ut i trapphuset.

3 sekunder senare så öppnas dörren och hon säger ”Hej, jag heter Aaa Bbbb och är generaldirektör här på Cccccccc. Vem är du”.

Då svarade jag ”Jag heter FGGGMF och är konsult här på Cccccccc”.

Ja, det är en liten myndighet och hon verkar ha full kontroll på alla medarbetare.

En vecka senare är jag åter hos min kund när jag ser ”GD” så hälsar jag glatt. Hon hälsar glatt tillbaka, men jag ser att hon för en bråkdelssekund inte kan placera mig, därefter kommer hon på det och ler ett stort vackert leende.

Så rubriken kunde lika gärna ha varit ”När jag fick generaldirektören att le” 😉

7 responses to “FGGGMF förföljd av Generaldirektör!!!

  1. HAHAHAAAAAHHHH!!!
    Underbar historia ur Real life. Där ser man hur överbetalda GD-isar snurrar runt och inte verkar göra särskilt mycket, inte ens klarar av att känna igen fejset på folk. Medan packet får hålla hela verksamheten flytande 😉
    Men det var ju trevligt att hon log i.a.f 😀

    Kao

    • Fast just denna GD verkade ha full koll första gången.
      Sedan är hon väldigt snygg, det måste väl vara värt lite pengar 😉

      • Tänk nu på din fästmö, din gamla griniga feta gubbe 😉

        Kao

        • Fy på mig.
          På med skämshatten.
          Ställer mig i skämshörnet.

          Som tur är tog jag med kikaren, kollar på grannen istället, 🙂

          • Fluktis, där! 😀
            Jag har så nära till mina grannar mittemot att jag inte behöver kikare, men jag undviker att titta in till dem.Endast under mina balkongbloggar kan jag kolla vilka fönster det lyser i mitt i natten, det säger så mycket om de som bor där. Kanske de har urjävliga sömnproblem som jag själv? Jag konstaterar aldrig något i mina nattbalkongbloggar – jag bara reflekterar.

            Ha en fin helg med sol och värme, våren.

            Kao

  2. 7 km utanför Hällefornäs hade vi vårt landställe, så jag var då och då i E-tuna. Vet du att det är den staden i Sverige som procentuellt, jämfört med antalet invånare, har flest knivmord i landet? Det lärde jag mej på Kriminologin (20poäng) på U-tatet i Sthlm. Många sa att det berodde på alla finnar som kom hit till E-tunas industrier på 60-talet och att de gärna tar btill kniven när de hamnar i trubbel- Men det vete fasen. Det är i.a.f statistik som höll ända in på 90-talet.

    Ha det bäst på landet, gubbe 😉

    Kao

Kommentera

