Thailand resa 3 till 5.

För att vara extremt kortfattad, så var resa 3 och 4 till Thailand helt underbara.

Resa 5 inleddes med att flickvännen A hämtade upp mig på flygplatsen och berättade att hon inte var min flickvän längre.

Hon använde till och med frasen från den underbara TV serien ”Vänner”, d.v.s ”We are on a break”

Vid närmare förfrågan så kom det fram att det kanske finns en chans för oss i framtiden om 1, 3 eller 5 år.

Jag försökte förklara för henna att jag är 52 år ung och vill ha en själsfrände för resten av mitt liv.

Orsaken till att hon bryter upp med mig är delvis att hon har blivit befodrad och får mindre tid över för mig eftersom hon även tar hand sin systerson.

Den andra orsaken är som hon uttrycker det att jag ”Måste ta hand om mig själv för att kunna ta hand om henne”, vilket jag misslyckas totalt med.

Att gå ner i vikt är inget som fungerar för mig under press, lik förbannat så har jag gått ner totalt 80 kr, men det återstår ca 20 kg.

Hon var tyvärr min riktigt stora kärlek, jag älskade henne och hennes familj och fick en fantastiskt kontakt med en av hennes systrar sam den systerson hon tog hand om.

Hon skjutsade till till ett annat hotell i närheten, där min gode vän S brukar träna på gymmet.

När jag kom fram till hotellet så tog jag mig en redig GT och gick sedan ner till poolen.

Jag han inte ens doppa mig innan en engelsman (i poolen) redan hade ett förslag på en god kvinna(sjuksköterska) som han tyckte skulle vara bra för mig.

Resan fortsatte ungefär i samma anda, när min vän S stannade längs vägen och skulle köpa vatten på flaska, så undrade damen i kassan om han(jag) som satt kvar i bilen var singel.

Nu är det ju tyvärr så att jag inte är ute efter en ”random” Thai kvinna.

Jag måste erkänna att jag har drabbats lite av ”gula febern”, men det är betydligt viktigare för mig att träffa en god kvinna än att hon kommer från ett visst land eller område.

Jag var nog ganska grinig första veckan, men sedan så bestämde jag för att sätta in en kontaktannons.

Pofff!!! Jag fick 50 svar på en gång, jag bestämde mig för att begränsa sökområdet till där jag befann mig  samt Bangkok.

Fortfarande en massa svar.

Om 46 dagar åker jag ner på resa nr 6 ”min väninna” kallar mig desperat(hon har en poäng).

Där möter jag upp med min vän A som kommer direkt från Spanien och landar 90 minuter efter mig. Vår gemensamma vän S har lovat att plocka upp os på flygplatsen.

Det jag nästan glömde berätta är att jag träffade en dam T(via kontaktannonsen) mellan kl 03:00 till 05:00 i Bangkok på MC Donalds en av de sista dagarna.

Jag kommer att träffa T om 7 veckor, önska mig lycka till.

Tack för att jag fick svamla, jag behöver det.

Önska mig lycka till.

 

12 responses to “Thailand resa 3 till 5.

  1. Klart jag ska önska dej lycka till, eftersom du ju verkar behöva det. Ändå kan jag inte begripa vad det i dina ögon är för fel på en vanlig svensk kvinna.
    // Kao

    • Jag kan förstå din kommentar när jag läser mitt inlägg, MEN.
      Jag har absolut inga problem med västerländska(läs svenska) kvinnor. Jag har varit förlovad 2 ggr med helt fantastiska personer. Jag hånade min kompis lite lätt för att fått ”gula febern”, nu sitter jag själv där. Vet inte riktigt om jag skall skylla på min mors gammeldagsuppfostran eller om jag bara är bekväm. Sanningen ligger nog någonstan mitt i mellan. Det finns faktiskt en kvinna i Sverige som jag trånar efter, men vi har tyvärr hamnat i en kompisrelation(mitt fel). Problem är nog att jag faktisk älskar kvinnor mer för att de är så olika än att de för att de är lika.
      Älskar även dig Kao, ha så bra du bara kan. Vi ses.

      • Fattar :-).
        Kanske den svenska kvinnan inte trånar tillbaks för att hon vet att du har trånat i Thailand? Hos vanliga svenska kvinnor står ej thailandstrånande svenska män högt i kurs. Snarare uppfattas de som tämligen patetiska.

        Ciao’
        // Kao

        • Detta skedde tyvärr innan mina asiatiska resor. Hon är inte svensk, hon är från Finland. 😉
          Det kunde ju ha varit betydlig värre, tänk om hon haft norska rötter. 😉 😉 😉

          • Kan lova dej att hon tycker samma sak som en svensk skulle ha tyckt och resonerat :D. Om hon nu kände till dina thailandsresor.
            Jag har varit 7 gånger i Thailand (som du ungefär) och att se dessa europeiska medelålders män med hälften så gamla thailändska kvinnor gör att jag som kvinnlig europe skäms å dessa mäns vägnar. Ursäkta att jag säger så, det är bara min och alla kvinnor jag känners åsikter.
            // Kao

            • Det är ingen fara. Jag kan förstå att vissa kvinnor känner sig övergivna. Men det är ju ett intressant psykologiskt faktum att västerländska kvinnor stör sig på att sådana värdelösa ynkryggar till män söker kontakt med väldigt mycket yngre kvinnor. De borde väl vara glada för att slippa dem. Eller? Det kunde ha varit en intressant lunchdiskussion. Sov gott, det skall jag göra. 😉

              • Tror inte alls att det har med en känsla av övergivenhet eller rentav svartsjuka att göra. Karlar finns det gott om.

                Att en man har en mycket yngre kvinna stör mej inte alls, liksom inte motsatsen gör det.
                Grejen är ju att dessa asiatiska kvinnor är ihop med dessa män för att få ett bättre liv, inte av kärlek. Visst händer det att de blir kära men jag tror det är väldigt sällan.
                ————
                //Kao

                • Självklart har du rätt i att det är ovanligt att det är äkta kärlek Men det år ju nästan alltid någon jäkel som vinner på lotto, varför inte jag 😉 Sedan så är jag övertygad att många har ihop det för pengar(läs trygghet) kontra ”kärlek”. Jag har faktiskt favoritord för det ”symbios”. 😉 Vi i Sverige är ju mästare på att döma allting med våra kristna glasögon. Ibland kan det vara bra att ta av dem. Sedan det här med åldersskillnaden är ju en typiskt kontroversiellt ämne. Hittills håller jag mig inom 15 år, men jag har ingen rätt att döma andra människor om deras åldersskillnad är större.

                  • Näe, jag dömer heller inte (som jag skrev) något förhållande där åldersskillnaden är stor.
                    :-). Jag dömer heller inte dej, vill bara tala om vad jag tycker om sexindustrin i Thailand. För det är just vad det handlar om.
                    —-
                    Innan USA dundrade in på 60-talet och framåt för att ha sina baser i Thailand för att kunna skjuta ihjäl utfattiga laoiter, kambodjaner och vietnameser så fanns det heller ingen prostitution i Thailand – eller i.a.f var den så gott som obefintlig. Fanns enbart i d största städerna.
                    De flesta av de kvinnor som stöter på dej där är just prostituerade, även om du vill tro annat. Familjeflickorna går inte ut och festar eller har sex före äktenskapet- När jag har varit i Thailand har jag alltid bott på små ställen som har varit familjedrivande. Aldrig på charter- eller andra hotell. Har alltid levt och bott ”mitt bland folket”. Då får man ovärderliga kunskaper och insikter.
                    //Kao

                    • Jag vill nog påstå att även jag lever mitt i bland folket med undantaget för korta besök i Bkk och Pattaya. Jag är inte blind. Jag kan tycka att det är kul att festa i Pattaya, men efter 2 dagar så är jag oerhört trött på det. Vad jag har fått ”berättat” för mig så är prostitutionen till 70% inhemsk och därutöver ca 20% resten av asien. Jag vill inte på något sätt förminska västerlänningars inverkan. Men de damer jag träffat har haft egna företag(nej inte på det sättet) eller varit väldigt höga chefsekonomer på internationella företag. När jag ser kvinnors möjligheter och begränsningar i Thailand så ser jag en direkt koppling till hur det var i Sverige på 60 och 70 talet och hur kvinnor(riktiga feminister) bröt sig lösa från traditionella kraven som då fanns i vår kultur. Nu är det bara 4 dagar kvar till paradiset. 😉 😉 😉

                    • Jag förstår att du försvarar ditt resande dit och dina kvinnoaffärer i Thailand. Kanske tror du också själv på att de är välutbildade kvinnor och allt det där.
                      Hur kvinnor här i fredliga Sverige var på 60-70-talet går inte jämföra med hur thailändska kvinnor har eller har haft det.

                      Ha det bra sen i ”paradiset”. Du är säkert en bra man innerst inne.
                      // Kao

                    • Känner du mina båda kvinnor?
                      Knappast, du sitter bara på din kammare och inbillar dig saker.
                      Jag vet att A har högre utbildning än mig..
                      T är en ny bekantskap som har en egen affär, så henne har jag inte full koll på.
                      Bitterhet är lika opassande för gamla tanter som det är för gamla gubbar.
                      Njut av din trångsynthet.
                      Jag tänker njuta av klimatet, kulturen och kanske äkta kärlek.